تاریخ امروز: جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 390
بازدید دیروز: 3473
بازدید هفته: 10314
بازدید ماه: 24383
بازدید کل: 5978506
تاریخ انتشار خبر: يکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ --- ۱۷:۰۹ تعداد مشاهده: 95 بار
دسته خبر:
مشارکت در پروژه تحویل فضایی پاناسونیک عنوان خبر:
مشارکت در پروژه تحویل فضایی پاناسونیک خلاصه خبر:

مشارکت در پروژه تحویل فضایی پاناسونیک

مشارکت در پروژه تحویل فضایی (طرح)

پاناسونیک آزمایش‌های قرار گرفتن در معرض فضا را با هدف توسعه مواد الکترونیکی پیشرفته برای کاربردهای هوافضا انجام می‌دهد

استفاده در توسعه محصول از مواد با کیفیت و بسیار قابل اعتماد در محیط خشن فضا
 

اوزاکا، ژاپن – شرکت Panasonic Industry Co., Ltd اعلام کرد که آزمایش‌های قرار گرفتن در معرض فضا[2] از مواد برد مدار الکترونیکی و Underfill را انجام خواهد داد. برای تقویت سطح تخته . این مواد در سال مالی 2022 (تا پایان مارس 2023) در تأسیسات در معرض [1] ماژول آزمایش ژاپنی کیبو در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) به فضا پرتاب شده و حدود شش ماه در آنجا باقی خواهند ماند.
در سال‌های اخیر، صنعت هوافضا توسعه فناوری‌ها و راه‌حل‌های فضایی را با توجه به حل مسائل زیست‌محیطی و اجتماعی روی زمین، از جمله تلاش‌هایی مانند ارتقای تمام مقیاس فعالیت‌های سطح ماه سرنشین‌دار و تلاش‌ها برای افزایش خدماتی که از ماهواره های مدار پایین زمین استفاده می کند.
در مقابل این پس‌زمینه، این آزمایش‌ها محصولات پاناسونیک را در معرض فضا قرار می‌دهد تا تأثیر آن‌ها را ارزیابی کند و از داده‌های به‌دست‌آمده برای توسعه محصول آینده استفاده کند. از جمله این محصولات می توان به مواد برد مدار چند لایه سری MEGTRON و مواد دستگاه نیمه هادی سری LEXCM اشاره کرد که در زمینه زیرساخت های ارتباطی کاربرد فراوانی دارند. این پروژه امکان آزمایش در فضا (محیطی که در آن ریزگرانش، خلاء بالا، تشعشعات کیهانی و تغییرات دما در دامنه وسیعی به طور همزمان اتفاق می‌افتد) را می‌دهد، که تکرار آن در زمین دشوار است.
پاناسونیک مواد الکترونیکی را برای کمک به مشاغل مرتبط با ماه و مریخ که انتظار می‌رود در آینده گسترش یابند و نوآوری‌های تکنولوژیکی برای ایستگاه‌های سکوی ارتفاع بالا (HAPS)[3] و غیره ارائه می‌کند با هدف تحقق بخشیدن به یک جامعه پایدار.
 
 
[محتوای آزمایشات]
<طرح کلی >
پاناسونیک در پروژه تحویل فضایی -بازگشت به زمین- که توسط شرکت Space BD تبلیغ می‌شود، شرکت خواهد کرد تا محصولات تحقیقاتی جمع‌آوری‌شده از موسسات تحقیقاتی داخلی و خارجی، امکانات آموزشی و شرکت‌های خصوصی را به فضا بفرستد تا آزمایش‌های قرار گرفتن در معرض فضا را انجام دهد. . نمونه‌های آزمایشی این شرکت بر روی براکت آزمایشی در معرض دید متصل به i-SEEP (ExBAS) نصب شده بر روی پلت‌فرم آزمایشی کوچک قابل تعویض با IVA (i-SEEP) ماژول آزمایش ژاپنی Kibo در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) نصب می‌شوند. . این نمونه‌ها به فضا پرتاب خواهند شد تا تقریباً شش ماه آزمایش‌های پرتوگیری را انجام دهند. پس از آن، نمونه‌ها توسط ایستگاه فضایی بین‌المللی بازیابی و از طریق یک فضاپیمای باری به زمین بازگردانده می‌شوند. این شرکت در حال برنامه ریزی برای ارزیابی تغییرات در خواص مواد آنها قبل و بعد از قرار گرفتن در معرض فضا است.
<برنامه ها:
• در سال مالی 2022: نمونه ها برای حدود شش ماه قرار گرفتن در معرض به فضا پرتاب شدند.
• در سال مالی 2023: نمونه ها پس از بازگشت به زمین ارزیابی خواهند شد.

توضیح اصطلاحات:
[1] تاسیسات در معرض دید کیبو در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)
یک منطقه آزمایشی در معرض فضا و در خارج از ماژول آزمایش ژاپنی کیبو در ایستگاه فضایی بین‌المللی، که در مداری تقریباً 400 کیلومتری از سطح زمین قرار دارد. این مرکز مشاهدات علمی، مشاهدات زمین، ارتباطات، آزمایش‌های علمی و مهندسی، آزمایش‌های علمی و غیره را امکان‌پذیر می‌سازد.

[2] قرار گرفتن در معرض فضا
قرار گرفتن در معرض میکروگرانش، تشعشعات کیهانی، خلاء زیاد و سایر شرایط منحصر به فرد در محیط های فضایی. بازتولید همه این محیط ها به طور همزمان روی زمین دشوار است.

[3] HAPS
مخفف ایستگاه سکوی ارتفاع بالا. اصطلاح عمومی برای سیستم هایی که خدمات ارتباطی را در یک منطقه وسیع با نصب ایستگاه های پایه ارتباطی، مانند ایستگاه های LTE و برنامه های 5G، در هواپیماهای بدون سرنشینی که در استراتوسفر در ارتفاع حدود 20 کیلومتری از سطح زمین پرواز می کنند، ارائه می دهند. از آنجایی که HAPS در برابر بلایا مقاوم است و می تواند خدمات ارتباطی را به مناطق فضایی سه بعدی از جمله مناطقی که در آسمان هستند ارائه دهد، انتظار می رود که با پوشش طیف وسیعی از مناطقی که شبکه های ارتباطی هنوز در آنها وجود ندارد، به از بین بردن شکاف های اطلاعاتی بین مکان های مختلف کمک کند. مناطق کوهستانی و جزایر دور افتاده.


ایران پاناسونیک



کلمات کلیدی: تحقیق و توسعه- شرکت عامل- مواد/دستگاه های الکترونیکی-کاربرد هوافضا
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین