تاریخ امروز: جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 265
بازدید دیروز: 3473
بازدید هفته: 10189
بازدید ماه: 24258
بازدید کل: 5978381
تاریخ انتشار خبر: يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ --- ۱۹:۱۹ تعداد مشاهده: 169 بار
دسته خبر:
تولید واریستورهای انرژی بالا ZNR توسط پاناسونیک عنوان خبر:
تولید واریستورهای انرژی بالا ZNR توسط پاناسونیک خلاصه خبر:

تولید واریستورهای انرژی بالا ZNR توسط پاناسونیک

پاناسونیک واریستورهای انرژی بالا ZNR را برای محافظت از ECU خودرو در برابر نوسانات بارگذاری تجاری می کند.
وریستورهای جدید به بالاترین سطح مقاومت حرارتی 150 درجه در صنعت دست می یابند
 
شرکت پاناسونیک اعلام کرد که شرکت صنعتی وریستورهای پرانرژی ZNR  را تجاری کرده است که از ECU (واحدهای کنترل الکترونیکی) در برابر نوسانات تخلیه بار خودروها محافظت می کند. تولید انبوه آن در مارس 2022 آغاز شد.
 
افزایش آگاهی زیست محیطی و ایمنی منجر به پیشرفت در دیجیتالی کردن و برقی کردن خودروها از جمله موتورسیکلت ها شده است و تعداد ECU های نصب شده را افزایش داده است. ECU های بیشتری در مجاورت قطعات مولد گرما مانند موتورها نصب می شوند و تقاضا برای مقاومت حرارتی دستگاه های محافظ در برابر نوسانات تخلیه بار افزایش می یابد.
 
پاناسونیک با موفقیت اولین وریستور ZnO (وریستور اکسید روی) را در سال 1968 توسعه داد و تجاری کرد.این شرکت با استفاده از فناوری وریستور که طی سال‌ها توسعه داده است، وریستورهای پرانرژی ZNR را که برای طیف وسیع‌تری از کاربردهای خودرو مناسب است، به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای بهبود مقاومت حرارتی وریستورها برای محافظت در برابر افزایش بار، تجاری کرده است.
 
وریستورهای جدید ®ZNR پاناسونیک دارای ویژگی های زیر هستند:
1. ساختار منحصر به فرد آنها به مقاومت خمشی و بالاترین سطح دمای مقاومت در برابر حرارت 150 درجه سانتیگراد دست می یابد.
2. ویژگی های عالی محصول (عملکرد مقاومت در برابر نوسانات تخلیه بار، ولتاژ گیره) از ECU خودرو در برابر نوسانات محافظت می کند.
3. کاهش اندازه و وزن باعث صرفه جویی در فضا و کاهش بار محیطی می شود.

برنامه های کاربردی توصیه شده:
محافظت در برابر افزایش بار برای ECU خودرو و غیره
(ECU برای روشنایی، کنترل موتور و کنتورهای الکترونیکی و همچنین شارژرهای USB و غیره)

مشخصات محصول:
1. ساختار منحصر به فرد آنها به مقاومت خمشی و بالاترین سطح دمای مقاومت در برابر حرارت 150 درجه سانتیگراد دست می یابد.
با افزایش تعداد ECU های نصب شده در مجاورت قطعات مولد گرما مانند موتورها، کاربردهای خودرو در حال حاضر به وریستورهایی با مقاومت حرارتی بالاتر نیاز دارند. با این حال، وریستورهای معمولی به عنوان اجزای منفرد، به دلیل تغییرات دما، مستعد تنش گرمایی سریع هستند، اگرچه ساختار قالب رزین آن‌ها را در برابر تنش انحرافی تخته مقاوم می‌کند. این امر مستلزم محدودیت محدوده دمای عملیاتی آنها به 40- تا 125 درجه سانتیگراد بود. پاناسونیک با استفاده از فناوری‌های طراحی مواد و ساختار خود که از طریق توسعه دستگاه‌های مختلف مقاوم در برابر حرارت بالا انباشته شده است، استرس ناشی از تغییرات دما را به میزان قابل توجهی کاهش داده است و به بالاترین محدوده دمای کاری صنعت از 55- تا 150 درجه سانتیگراد دست یافته است (محصول قبلی پاناسونیک: 40-  تا 125 درجه سانتیگراد).
 
2. ویژگی های عالی محصول (عملکرد مقاومت در برابر نوسانات ناشی از تخلیه بار، ولتاژ گیره) از ECU خودرو در برابر نوسانات محافظت می کند.
واریستورهای جدید توسعه یافته به دلیل عملکرد مقاومتی خود در برابر نوسانات ناشی از تخلیه بار که با استاندارد بین المللی ISO16750-2 و   JASO D 001-94 Type A-1مربوط به تخلیه بار خودرو مطابقت دارد، عملکرد محافظتی عالی را برای ECU خودرو در برابر نوسانات ارائه می دهند. نوسانات، و همچنین با دستیابی به کمترین  ولتاژ بستن 35 Vmax در صنعت.
 
3. کاهش اندازه و وزن باعث صرفه جویی در فضا و کاهش بار محیطی می شود.
وریستورهای جدید ساخته شده با ابعاد 6.4 میلی متر 8.0  ×  (W) میلی متر (L) 5.5×  میلی متر (H) فشرده هستند که در مقایسه با دیودهای زنر با معادل آن، سطح نصب و وزن را به نصف یا کمتر کاهش می دهد. عملکرد، در نتیجه به کاهش میزان استفاده از مواد خطرناک برای محیط زیست کمک می کند.
 
مشخصات اولیه:
 
شماره محصول                                              ERZHF2M220F
حداکثر ولتاژ مجاز                                                16 ولت DC
اضافه ولتاژ کوتاه مدت                                    24 V DC -5 min  
ولتاژ واریستور                                           22.0 ولت (20.0 تا 23.2 ولت)
ولتاژ بستن                                               35 Vmax. @5 A (8/20 µs)                              
عملکرد مقاومت در برابر نوسانات تخلیه بار       یک بار JASO D 001-94 A A-1, 70 V,
      ISO16750-2 تست A                                                                         
 
محدوده دمای ذخیره سازی/عملکرد                         55- تا 150 درجه سانتیگراد

 
توضیحات اصطلاح:

ZNR
ZNR که یک علامت تجاری ثبت شده شرکت پاناسونیک است، به مقاومت سرامیکی وابسته به ولتاژ (واریستور) اشاره دارد که عمدتاً از اکسید روی ساخته شده است و مقدار مقاومت آن را بسته به ولتاژ اعمال شده تغییر می‌دهد. ZNR برنده جایزه One Step on Electro-Technology تکنولوژی الکتریکی (موسسه مهندسین برق ژاپن) در سال 2018 شد.
 
واریستور
واریستور که نام آن از مقاومت متغیر گرفته شده است به یک عنصر مقاومت غیر خطی اشاره دارد. اولین وریستور ZnO جهان (وریستور اکسید روی) که پاناسونیک با موفقیت در سال 1968 توسعه و تجاری کرد، انقلابی در فناوری حفاظت از اضافه ولتاژ در برابر امواج صاعقه و غیره ایجاد کرد و به توسعه یک جامعه اطلاعاتی و انرژی پیشرفته کمک کرد.
 
موج تخلیه بار
موجی ایجاد می شود که اتصال باتری قطع شود، در حالی که موتور خودرو در حال کار است و دینام در حال شارژ باتری است.
 
ولتاژ بستن
ولتاژ گیره به ولتاژی اطلاق می شود که توسط وریستور در هنگام اعمال یک ولتاژ افزایشی سرکوب می شود. یک شکل موج جریان ضربه ای استاندارد (8/20 میکرو ثانیه) برای تعیین ولتاژ در پایانه های وریستور اعمال می شود.
 
JASO D 001-94 Type A A-1
یک آزمایش ولتاژ گذرا سیستم 12 ولت مشخص شده در قوانین عمومی روش‌های تست محیطی برای تجهیزات الکترونیکی خودرو که توسط انجمن مهندسین خودرو ژاپن، شرکت تعیین شده است، در مارس 2010 لغو شد.
 
دیود زنر
یک عنصر نیمه هادی که نوعی دیود است. همچنین به عنوان دیود ولتاژ ثابت نامیده می شود. دیودهای زنر نیز برای محافظت در برابر نویز و نویز استفاده می شوند.

ایران پاناسونیک


کلمات کلیدی: تولید واریستورهای انرژی بالا ZNR توسط پاناسونیک- محافظت از ECU خودرو در برابر نوسانات بارگذاری پاناسونیک-ZNR پاناسونیک بالاترین سطح دمای مقاومت در برابر حرارت 150 درجه سانتیگراد- ERZHF2M220F پاناسونیک-دیود زنر پاناسونیک-تعمیرات تخصصی پاناسونیک-نصب محصولات پاناسونیک-فروش محصولات پاناسونیک-ایران پاناسونیک
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین