تاریخ امروز: پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 3212
بازدید دیروز: 1312
بازدید هفته: 9663
بازدید ماه: 23732
بازدید کل: 5977855
تاریخ انتشار خبر: شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ --- ۱۵:۵۷ تعداد مشاهده: 208 بار
دسته خبر:
پاناسونیک در پروژه تحویل فضایی شرکت می کند عنوان خبر:
پاناسونیک در پروژه تحویل فضایی شرکت می کند خلاصه خبر:

پاناسونیک در پروژه تحویل فضایی شرکت می کند

مواد الکترونیکی پیشرفته پاناسونیک برای کاربردهای هوافضا برای آزمایش‌های قرار گرفتن در معرض فضا پرتاب می‌شود
 
صنعت پاناسونیک در پروژه تحویل فضایی شرکت می کند
شرکت پاناسونیک اعلام کرد که آزمایش‌های قرار گرفتن در معرض فضا را برای هوافضا خود با برد مدار الکترونیکی و تقویت‌کننده نصب آغاز خواهد کرد. مواد با شرکت در پروژه تحویل فضایی -RETURN to EARTH- این پروژه به رهبری Space BD Inc. با هدف پرتاب محصولات تحقیقاتی و سایر اشیاء به فضا، قرار دادن آنها در فضا و متعاقباً بازگرداندن آنها به زمین است.
 
اژدهای باری (نام ماموریت( SpaceX CRS-27 : حامل نمونه های آزمایشی این شرکت از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) پرتاب شد. ایالات متحده آمریکا. این نمونه‌های آزمایشی پس از نصب بر روی دستگاه آزمایش نوردهی در تأسیسات Exposur واقع در خارج از ماژول آزمایش ژاپنی Kibo بر روی ISS، تقریباً سه ماه در معرض فضا قرار خواهند گرفت.
 
پاناسونیک بالاترین سطح فناوری را در صنعت مواد الکترونیکی توسعه داده و محصولات پیشرو را برای این آزمایشات انتخاب کرده است. این مواد در معرض محیط فضایی قرار می گیرند که در آن ریزگرانش، خلاء بالا، تشعشعات کیهانی و تغییرات گسترده دما به طور همزمان رخ می دهد. شرایطی که تکثیر آنها در زمین دشوار است. این اطلاعات پاناسونیک را قادر می سازد تا تأثیر این محیط شدید را بر محصولات خود ارزیابی کند و از داده های به دست آمده برای توسعه محصول آینده استفاده کند.
 
پاناسونیک با قابلیت‌های توسعه مواد الکترونیکی و محصولات پالایش شده طی سال‌ها در زمینه مواد الکترونیکی، به کسب‌وکارهایی که از ماه و مریخ استفاده می‌کنند، که انتظار می‌رود در آینده بازار هوافضا را گسترش دهند، و نوآوری های تکنولوژیکی برای ایستگاه های سکوی ارتفاع بالا (HAPS) و موارد دیگر.
 
محصولات پاناسونیک در معرض آزمایشات قرار گرفتن در معرض فضا
سری MEGTRON: مواد برد مدار چند لایه با افت انتقال کم
سری XPEDION: مواد برد مدار فرکانس بالا
مواد تخته مدار چند لایه CTE بسیار مقاوم در برابر حرارت HIPER V
سری FELIOS: مواد برد مدار انعطاف پذیر
سری LEXCM GX: مواد بستر بسته بندی نیمه هادی
سری LEXCM DF: زیر پر کردن برای تقویت سطح برد

برنامه های آینده
تکمیل پرتاب به ISS  
نمونه ها حدوداً در معرض فضا قرار خواهند گرفت. سه ماه در تاسیسات در معرض دید.
نمونه ها در ایستگاه فضایی بین المللی بازیابی شده و توسط یک کشتی تامین کننده به زمین بازگردانده می شوند.
پس از بازگشت، ارزیابی نمونه ها به منظور ارزیابی تاثیر بر خواص مواد پس از قرار گرفتن در فضا آغاز می شود.
 
اطلاعات مربوطه
بیانیه مطبوعاتی (22 ژوئن 2022)
پاناسونیک آزمایش‌های قرار گرفتن در معرض فضا را با هدف توسعه مواد الکترونیکی پیشرفته برای کاربردهای هوافضا انجام می‌دهد

 
شرح اصطلاحات

.1قرار گرفتن در معرض فضا
قرار گرفتن در معرض میکروگرانش، تشعشعات کیهانی، خلاء زیاد و سایر شرایط منحصر به فرد در محیط های فضایی. بازتولید همه این محیط ها به طور همزمان روی زمین دشوار است.
 
.2  پروژه تحویل فضا
پروژه رهبری شده توسط Space BD Inc. با استفاده از براکت آزمایشی Exposur متصل به i-SEEP (ExBAS: کد توسعه یافته با JAXA) نصب شده بر روی سکوی آزمایشی در معرض کوچک قابل تعویض با IVA (i-SEEP) ماژول آزمایش ژاپنی Kibo در فضای بین المللی ایستگاه (ISS). این پروژه انواع پشتیبانی را برای انتخاب نمونه هدف، پرتاب نمونه و بازیابی نمونه ها بر روی زمین فراهم می کند.
 
  .3تأسیسات در معرض واقع در خارج از ماژول آزمایشی ژاپنی Kibo در هیئت مدیره ISS
یک منطقه آزمایشی در معرض فضا و خارج از ماژول آزمایش ژاپنی کیبو در ایستگاه فضایی بین‌المللی، که در مداری تقریباً 400 کیلومتری بالاتر از سطح زمین قرار دارد. این مرکز مشاهدات علمی، مشاهدات زمین، ارتباطات، آزمایش‌های علمی و مهندسی، آزمایش‌های علمی و غیره را امکان‌پذیر می‌کند.
 
 4. HAPS
مخفف ایستگاه سکوی ارتفاع بالا. اصطلاح عمومی برای سیستم هایی که خدمات ارتباطی را در یک منطقه وسیع با نصب ایستگاه های پایه ارتباطی، مانند ایستگاه های LTE و برنامه های 5G، در هواپیماهای بدون سرنشینی که در استراتوسفر در ارتفاع حدود 20 کیلومتری از سطح زمین پرواز می کنند، ارائه می دهند. از آنجایی که HAPS در برابر بلایا مقاوم است و می تواند خدمات ارتباطی را به مناطق فضایی سه بعدی از جمله مناطقی که در آسمان هستند ارائه دهد، انتظار می رود که با پوشش طیف وسیعی از مناطقی که شبکه های ارتباطی هنوز در آنها وجود ندارد، به از بین بردن شکاف های اطلاعاتی بین مکان های مختلف کمک کند. مناطق کوهستانی و جزایر دور افتاده.
  
ایران پاناسونیک


کلمات کلیدی: آزمایش‌های قرار گرفتن در معرض فضا پاناسونیک- پروژه تحویل فضایی RETURN to EARTH پاناسونیک-بالاترین سطح فناوری در صنعت مواد الکترونیکی پاناسونیک-تعمیرات تخصصی پاناسونیک- نصب محصولات پاناسونیک-فروش محصولات پاناسونیک-ایران پاناسونیک
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین