تاریخ امروز: جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 316
بازدید دیروز: 3473
بازدید هفته: 10240
بازدید ماه: 24309
بازدید کل: 5978432
تاریخ انتشار خبر: سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ --- ۲۰:۵۶ تعداد مشاهده: 228 بار
دسته خبر:
پروژه پیل سوختی آسیا و تطبیق پذیری هیدروژن عنوان خبر:
پروژه پیل سوختی آسیا و تطبیق پذیری هیدروژن خلاصه خبر:

پروژه پیل سوختی آسیا و تطبیق پذیری هیدروژن

PGI در عمل: پروژه پیل سوختی آسیا تطبیق پذیری هیدروژن را برجسته می کند
 
چالش های جهانی انرژی باعث افزایش علاقه به هیدروژن می شود
جنبش جهانی جاری به سمت کربن زدایی، سرمایه گذاری در منابع انرژی تجدیدپذیر مانند خورشید، باد، برق آبی، زمین گرمایی و زیست توده را ترویج می کند. اما در حالی که خورشید و باد منابع اثبات شده و محبوب انرژی کم کربن هستند، ماهیت متغیر در دسترس بودن آنها نیز منجر به افزایش علاقه به هیدروژن به عنوان راهی برای پر کردن شکاف عرضه شده است.
 
آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) با اشاره به اینکه دولت‌ها و شرکت‌ها به تطبیق‌پذیری هیدروژن علاقه‌مند هستند، معتقد است که برای اینکه هیدروژن سهم قابل توجهی در انتقال انرژی پاک داشته باشد، باید در بخش‌هایی که تقریباً به طور کامل وجود ندارد، استفاده شود. به عنوان حمل و نقل، ساختمان ها و تولید برق.
 
آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند که هزینه تولید هیدروژن از برق تجدیدپذیر می‌تواند تا سال 2030 تقریباً 33 درصد کاهش یابد، زیرا تولید هیدروژن افزایش می‌یابد، هزینه انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان کاهش می‌یابد و تولید انبوه برای فناوری‌های ضروری مانند سلول‌های سوختی، تجهیزات سوخت‌گیری و الکترولیزها آغاز می‌شود.

پیل‌های سوختی هیدروژنی پاناسونیک پیشرفته به سوی آینده پایدار
پاناسونیک معتقد است که هیدروژن سوختی برای آینده ای پایدار است و به دنبال کمک قابل توجهی به ارتقای بی طرفی کربن از طریق کاربرد عملی سلول های سوختی هیدروژنی پیشرفته در ساختمان ها و برای تولید برق است.
 
مکس فوجیتا، مدیر فروش و بازاریابی خارج از کشور در Fuel گفت: "سلول‌های فتوولتائیک و توربین‌های بادی فن‌آوری‌های خارق‌العاده‌ای برای تولید برق سبز هستند، اما هر دو از نظر منبع تغذیه در معرض ناپایداری هستند زیرا به شرایط آب‌وهوایی و چرخه 24 ساعته بستگی دارند." مکس فوجیتا، مدیر فروش و بازاریابی خارج از کشور در واحد کسب و کار استراتژیک سلول سوختی و هیدروژن شرکت پاناسونیک شرکت Electric Works گفت:  "پیل‌های سوختی هیدروژنی یک فناوری پایدار تولید انرژی سبز بدون توجه به آب و هوا یا زمان روز است."
 
شرکت‌کنندگان در بازی‌های اخیر توکیو 2020 ممکن است متوجه نشده باشند که از سلول‌های سوختی هیدروژن خالص پاناسونیک برای تامین انرژی برخی از امکانات دهکده ورزشکاران استفاده می‌شود. اولین نمایش کامل زیرساخت‌های هیدروژنی ژاپن در محیط شهری، سایتی که با نام پرچم HARUMI شناخته می‌شود، یک شهر هوشمند با منبع انرژی خودپایدار و سبک زندگی راحت و کم آلاینده است که انتظار می‌رود به عنوان نمونه‌ای باشد. می توان از طریق فناوری پیشرفته و پایدار هیدروژن به دست آورد.
 
در همین حال، در استان شیگا، بازدیدکنندگان از H2 KIBOU FIELD - یک مرکز نمایشی RE1003 در کارخانه Kusatsu بخش تجاری سیستم انرژی هوشمند در شهر Kusatsu - توانسته‌اند شاهد این باشند که چگونه سلول‌های سوختی هیدروژن خالص در تامین 100٪ از انرژی کمک می‌کنند. برق مصرفی در فعالیت های تجاری از منابع تجدیدپذیر. H2 KIBOU FIELD اولین تلاش جهان برای ایجاد یک کارخانه RE100 از طریق استفاده در مقیاس کامل از هیدروژن است.
 
پروژه Wuxi تطبیق پذیری سلول های سوختی هیدروژنی را نشان می دهد
تلاش پاناسونیک برای ترویج کاربرد معنی‌دار فناوری هیدروژن یکی از جنبه‌های تعهد جهانی آن به آینده‌ای پایدار است که شامل انتقال تأسیسات تولید در سراسر جهان به کارخانه‌های صفر دی اکسید کربن است. به عنوان بخشی از این تلاش، در مارس 2023، پاناسونیک آزمایش نمایشی راه حل سرما/گرما/الکتریسیته با استفاده از پیل های سوختی هیدروژنی خالص را در Wuxi، چین، راه اندازی کرد و استقرار سلول های سوختی هیدروژنی را در خارج از ژاپن گسترش داد.
 
چین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دی اکسید کربن در جهان است. ما معتقدیم که مشارکت در کربن زدایی در چین به حفظ یک سیاره سبز در سطح جهانی کمک خواهد کرد. ما در حال توسعه کسب و کار پیل سوختی هیدروژنی خود در ژاپن و اروپا بوده ایم و اکنون چین را به عنوان بازار هدف برای این ابتکار در نظر می گیریم.
 
پس از اینکه چین دستورالعملی برای ایجاد یک جامعه کم کربن مبتنی بر هیدروژن صادر کرد، دولت‌های محلی شروع به ترویج معرفی خودروهای تجاری با سلول سوختی هیدروژنی کردند زیرا فضای تحرک یکی از معدود بخش‌هایی است که استفاده عملی از راه‌حل‌های هیدروژن در حال حاضر قابل انجام است. . در همان زمان، پاناسونیک شروع به تجربه چشمگیر و فزاینده علاقه به سلول های سوختی هیدروژنی خالص خود کرد و تصمیم گرفت که یک نمایش عملی به آن کمک کند تا بهترین راه رو به جلو را در بازار چین تعیین کند.
 
شرکت انرژی پاناسونیک (Wuxi) با مسئولیت محدود (PECW) در استان جیانگ سو، باتری‌های ثانویه، عمدتاً باتری‌های لیتیوم یونی و باتری‌های نیکل-فلز هیدرید تولید می‌کند و در آوریل 2021، اولین مرکز تولیدی پاناسونیک در کشور شد که گواهینامه آن را دریافت کرد. کارخانه CO2 صفر. این مکان عالی برای پروژه نمایش هیدروژن بود.
 
تفاوت اصلی بین پروژه های نمایش هیدروژن در PECW و H2 KIBOU FIELD در مقیاس است. فوجیتا گفت: «سایت ژاپنی دارای 99 پیل سوختی است که مجموعاً 495 کیلووات است، در حالی که هشت پیل سوختی با توان تولید 40 کیلووات در سایت چینی نصب شده است که پروژه نمایش Wuxi را کوچکتر و همچنین انعطاف پذیرتر می کند.
 
این انعطاف‌پذیری به پاناسونیک کمک کرد تا نصب PECW را برای استفاده از گرمای تولید شده توسط سلول‌های سوختی برای خنک کردن تأسیسات تطبیق دهد.
 
پیل‌های سوختی هیدروژنی ثابت معمولاً به عنوان سیستم‌های تولید همزمان با ترکیب گرما و نیرو استفاده می‌شوند. با این حال، در جنوب چین، جایی که تابستان‌ها طولانی و دما بالا است، گرمای تولید شده توسط پیل‌های سوختی هیدروژنی قابل استفاده نیست و هدر می‌رود. شرکت. بنابراین، هنگام برنامه ریزی این پروژه، تصمیم گرفتیم یک واحد لیتیوم بروماید یا ABS نصب کنیم. در تابستان، فرض بر این است که تجهیزات ABS5 گرمای اضافی را برای تامین سرمایش ساختمان جذب می کنند. از طریق این روش، ما امیدواریم که نه تنها استفاده از انرژی با ارزش هیدروژن را به حداکثر برسانیم، بلکه سناریوی جدیدی برای استفاده از هیدروژن ارائه دهیم.
 
نمایش PECW در افزایش آگاهی گروه های ذینفع در چین در مورد نقش مهمی که فناوری پیل سوختی هیدروژنی می تواند در زمینه تولید برق توزیع شده ایفا کند، مفید بوده است. «راه اندازی پروژه در رسانه ها بازتاب زیادی داشت. تنها چند ماه از آن زمان گذشته است، اما تا به امروز بیش از 30 گروه از دولت، دانشگاه، سازمان ها و تجارت از سایت بازدید کرده اند و ما همچنان به پوشش رسانه ای ادامه می دهیم. "ما این فرصت را داشتیم تا به طور فعال در مورد هیدروژن با شرکت های محلی که از ما بازدید کردند تبادل نظر کنیم."

امکانات آینده تحت PGI
چشم انداز بلندمدت زیست محیطی پاناسونیک، Panasonic GREEN IMPACT، با هدف دستیابی به انتشار گازهای گلخانه ای تقریباً صفر تا سال 2030 است. علاوه بر تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در زنجیره ارزش خود (OWN IMPACT)، این شرکت همچنین به دنبال مشارکت در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای برای مشتریان و جامعه (CONRIBUTION IMPACT) با افزایش عملکرد کسب و کارهای موجود است. 
 
فوجیتا گفت: "ما معتقدیم که کاربرد عملی فناوری پیل سوختی هیدروژنی یکی از فعالیت‌های اصلی برای تحقق تأثیر سبز پاناسونیک خواهد بود. ما در حال دریافت درخواست‌های زیادی از شرکت‌هایی هستیم که می‌خواهند فناوری‌های تولید برق سبز را در تأسیسات، کارخانه‌ها و ساختمان‌های اداری خود معرفی کنند. چشم انداز ما فراتر از کارخانه های پاناسونیک است - ما می خواهیم به انقلاب قدرت سبز در سراسر جامعه کمک کنیم."
 
هو گفت: «افرادی که با پروژه نمایشی RE100 که در کارخانه کوساتسو ما اجرا می‌شود، آشنا هستند، گفته‌اند که از اینکه می‌توانند بدون نیاز به سفر به ژاپن، چنین پروژه‌ای را در چین مشاهده کنند، سپاسگزار هستند. من معتقدم که پروژه PECW فرصتی برای همه خواهد بود تا در مورد ارزش پیل های سوختی هیدروژنی ثابت بیاموزند و یک نقطه مرجع مفید برای ساخت جامعه انرژی هیدروژنی در آینده باشد."
 
"این پروژه همچنین نمونه ای از تلاش های زیست محیطی ما است. هر بازدید کننده از سایت در مورد دیدگاه زیست محیطی Panasonic GREEN IMPACT ما مطلع می شود. بنابراین این پروژه نه تنها توانایی‌های فن‌آوری پاناسونیک را در زمینه هیدروژن نشان می‌دهد، بلکه به ما کمک می‌کند تا با افرادی که علاقه‌مند به کاهش انتشار دی‌اکسید کربن، ارتقای تصویر برند و افزایش اعتماد و وفاداری مشتریان به برند ما هستند، ارتباط برقرار کنیم."

اطلاعات بیشتر:
http://iranpanasonic.ir/SiteNews/News.aspx?id=283

ایران پاناسونیک



کلمات کلیدی: پروژه پیل سوختی آسیا پاناسونیک-تطبیق پذیری هیدروژن پاناسونیک-کربن زدایی پاناسونیک-فناوری هیدروژن پاناسونیک-شرکت انرژی پاناسونیک-باتری‌های لیتیوم یونی پاناسونیک-باتری‌های نیکل-فلز هیدرید پاناسونیک-انتشار گازهای گلخانه ای تقریباً صفر پاناسونیک-تأثیر سبز پاناسونیک-ایران پاناسونیک
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین