تاریخ امروز: جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 103
بازدید دیروز: 3473
بازدید هفته: 10027
بازدید ماه: 24096
بازدید کل: 5978219
تاریخ انتشار خبر: دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ --- ۱۵:۳۵ تعداد مشاهده: 142 بار
دسته خبر:
آخرین طرح انرژی های تجدیدپذیر پاناسونیک عنوان خبر:
آخرین طرح انرژی های تجدیدپذیر پاناسونیک خلاصه خبر:

آخرین طرح انرژی های تجدیدپذیر پاناسونیک

پاناسونیک با ATCO استرالیا در آخرین طرح انرژی های تجدیدپذیر شریک است
 
پاناسونیک از زمان تأسیس خود در سال 1918 متعهد به بهبود رفاه مردم از طریق نوآوری و ایجاد و توسعه فناوری ها بوده است. در بحبوحه چالش‌های عمیق ناشی از تغییرات آب و هوایی، پاناسونیک با اعلام تاثیر سبز پاناسونیک (PGI)، یک چشم‌انداز بلندمدت زیست‌محیطی و تعهد به تقویت مشارکت این شرکت در تلاش‌های جهانی کربن زدایی برای دستیابی به جامعه‌ای بدون کربن تا سال 2050.
با تمرکز بیشتر بر پایداری، این شرکت فعالانه در مورد روش‌های تولید، ذخیره و استفاده از برق تجدید نظر کرده و راه‌هایی را برای گسترش استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر که شامل استفاده در مقیاس کامل از هیدروژن است، پیدا کرده است. اخیراً، پاناسونیک استرالیا همکاری خود را با شرکت مهندسی، تدارکات و انرژی ATCO استرالیا اعلام کرده است تا ژنراتور سلول سوختی هیدروژن خالص 5 کیلوواتی خود را در مرکز نوآوری انرژی پاک ATCO (CEIH) در Jandakot، استرالیای غربی نصب کند. این پروژه اولین نمایش آزمایشی استرالیایی از سلول های سوختی هیدروژن خالص ابتکاری پاناسونیک است.
 
هیدروژن پتانسیل این را دارد که تا سال 2050، 24 درصد از نیازهای انرژی جهان را تامین کند
شرکت‌هایی که هدف خالص صفر را دنبال می‌کنند، به دنبال استفاده از تمام منابع انرژی تجدیدپذیر در دسترس هستند - از جمله انرژی خورشیدی، بادی، زمین گرمایی، انرژی آبی و زیست توده. برخی از آنها دارای معایبی هستند، از جمله تغییرات زیاد خروجی بسته به شرایط آب و هوایی و ناتوانی در تنظیم تولید برق برای مقابله با تقاضا.
 
هیدروژن، یکی از فراوان ترین مواد روی زمین، می تواند به عنوان انرژی حرارتی و انرژی الکتریکی بدون انتشار CO2 استفاده شود. پیل‌های سوختی هیدروژنی بالاترین نسبت الکتریسیته را در میان هر فناوری ترکیبی حرارت و توان به عنوان یک راه‌ حل قابل تنظیم و غیرمتمرکز تولید می‌کنند و وابستگی به توان تولیدی مرکزی را کاهش می‌دهند و در عین حال باعث کاهش انتشار کربن می‌شوند. در واقع، تحلیلگران کمیسیون اروپا تخمین می‌زنند که تعهد قاطع به تحقیق و توسعه هیدروژن پاک می‌تواند تا سال 2050، 24 درصد از نیاز انرژی جهان را برآورده کند.
 
پاناسونیک معتقد است که عرضه فراوان هیدروژن و انعطاف‌پذیری ذاتی آن را به یک جزء ضروری در سفر خود به سمت صفر خالص تحت ابتکار PGI تبدیل می‌کند.
 
ابتکارات ژنراتور پیل سوختی هیدروژنی پاناسونیک-H2 KIBOU FIELD
از سال 2009، پاناسونیک پیل های سوختی مسکونی را برای بازارهای ژاپن و اروپا تولید می کند. پیل سوختی هیدروژنی 5 کیلوواتی H2 KIBOU که در CEIH نصب شده است، از فناوری مشابهی به عنوان پیل سوختی مسکونی استفاده می کند، اما از هیدروژن خالص به عنوان منبع سوخت مستقیم به جای گاز طبیعی استفاده می کند.
 
در آوریل 2022، پاناسونیک این سلول‌های سوختی را برای افتتاح میدان H2 KIBOU در کوساتسو، استان شیگا، ژاپن مستقر کرد. H2 KIBOU FIELD اولین تاسیسات نمایشی در جهان است که از سلول های سوختی هیدروژنی در مقیاس کامل استفاده می کند تا در آینده انرژی عملیات سایت را به طور کامل توسط منابع تجدیدپذیر تامین کند.
 
این سایت مجهز به یک سیستم تولید برق است که ترکیبی از 99 ژنراتور سلول سوختی هیدروژن خالص 5 کیلوواتی (495 کیلووات) و ژنراتورهای فتوولتائیک (تقریباً 570 کیلووات) و همچنین باتری‌های ذخیره‌سازی لیتیوم یون (تقریباً 1.1 مگاوات ساعت) برای ذخیره‌سازی مازاد تولید می‌کند. قدرت. نیروی تولید شده توسط این سیستم به طور کامل کل کارخانه پیل سوختی در کوساتسو را تامین می کند. توان خروجی سه منبع انرژی در نیروگاه برای اطمینان از تامین پایداری که تحت تاثیر شرایط آب و هوایی قرار نمی گیرد، بهینه شده است.
 
پروژه ATCO استرالیا: چگونه کار می کند و چرا مهم است
نصب در مرکز نوآوری انرژی پاک ATCO (CEIH) اولین نمایش آزمایشی استرالیایی از قابلیت‌های پیل‌های سوختی هیدروژنی پاناسونیک است. هنگامی که تاسیس شد، CEIH اولین زنجیره تامین هیدروژن تجدیدپذیر استرالیا در مقیاس تجاری بود که یک گام تکنولوژیکی قابل توجه در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای استرالیا را نشان داد.
 
هیدروژن خالص از خط لوله CEIH به پیل سوختی هیدروژن پاناسونیک تزریق می شود که آن را به برق تبدیل می کند. پیل سوختی همچنین می تواند از تولید همزمان پشتیبانی کند، جایی که گرمای اتلاف تولید شده می تواند برای مقاصدی مانند گرم کردن آب مورد استفاده قرار گیرد. کل این فرآیند توسط انرژی های تجدید پذیر تامین می شود و در نتیجه انتشار گاز کربن صفر در جو منتشر می شود. پیل سوختی هیدروژنی پاناسونیک تا پنج کیلووات نیرو تولید می‌کند و می‌تواند این خروجی را با اتصال و کنترل چندین واحد ژنراتور برای پاسخگویی به تقاضا کاهش دهد.
 
راسل جیمز، مدیر کل هیدروژن و سوخت‌های آینده در ATCO استرالیا گفت: "ما مفتخریم که با پاناسونیک در این ابتکار خلاقانه هیدروژنی شریک شده‌ایم. دانش، تخصص و طراحی منحصر به فرد پیل سوختی هیدروژنی این شرکت به ما اجازه می دهد تا هیدروژن را به طور موثر به برق تبدیل کنیم و تا پنج کیلووات برق را به کارگاه های تعمیر و نگهداری Jandakot خود کمک کنیم."
 
برنامه های آینده برای سلول های سوختی هیدروژنی
پاناسونیک امیدوار است با پیشنهاد گزینه‌های جدید برای گسترش استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر و شامل استفاده در مقیاس کامل از هیدروژن، در تلاش برای دستیابی به جامعه‌ای بی‌کربن تحت عنوان چشم‌انداز بلندمدت زیست محیطی PGI خود مشارکت کند.
 
تحت PGI، پاناسونیک رقابت‌پذیری کسب‌وکارهای موجود را در زمینه‌های برق‌سازی، بهره‌وری انرژی و هیدروژن افزایش خواهد داد و انتظار می‌رود این کسب‌وکارها در سال 2030 به 93 میلیون تن کاهش CO2 کمک کنند.
در همین حال، پل رید، مدیر عامل پاناسونیک استرالیا، توضیح داد که در حالی که این پیل سوختی یک مدل آزمایشی است، پاناسونیک از نزدیک عملکرد آن را در شرایط آب و هوایی سخت استرالیا زیر نظر خواهد داشت و برنامه‌هایی برای معرفی یک سلول سوختی هیدروژنی بهینه‌سازی شده برای بازار استرالیا در سال های آینده دارد.
 
آقای رید گفت:" ما مشتاق بررسی کاربردهای پیل‌های سوختی هیدروژنی در محیط‌های مختلف تجاری و صنعتی از جمله سایت‌های استخراج در مقیاس بزرگ و ریزشبکه‌های راه دور هستیم که در حال حاضر به دیزل متکی هستند. از طریق این همکاری با ATCO استرالیا، ما هیجان زده هستیم که پتانسیل وسیع کربن زدایی را به عنوان مکانیزمی حیاتی برای ایجاد آینده انرژی پایدارتر و ایمن برای استرالیایی ها و جهان کشف کنیم. "
 
اطلاعات بیشتر:
http://iranpanasonic.ir/SiteNews/News.aspx?id=283

ایران پاناسونیک
 



کلمات کلیدی: آخرین طرح انرژی های تجدیدپذیر پاناسونیک-تاثیر سبز پاناسونیک-پیل سوختی هیدروژنی پاناسونیک-کاهش انتشار گازهای گلخانه ای پاناسونیک-کربن زدایی پاناسونیک-ایران پاناسونیک
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین