تاریخ امروز: جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 3473
بازدید هفته: 9942
بازدید ماه: 24011
بازدید کل: 5978134
تاریخ انتشار خبر: پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ --- ۱۲:۴۴ تعداد مشاهده: 147 بار
دسته خبر:
معرفی جایگزین پلاستیک پایدار پاناسونیک:" کیناری" عنوان خبر:
معرفی جایگزین پلاستیک پایدار پاناسونیک:" کیناری" خلاصه خبر:

معرفی جایگزین پلاستیک پایدار پاناسونیک:" کیناری"

معرفی جایگزین پلاستیک پایدار پاناسونیک
 
استفاده از پلاستیک مشتق شده از نفت در دهه های اخیر به طور تصاعدی افزایش یافته است و به حدود 300 میلیون تن در سال رسیده و آن را به یکی از مهم ترین مسائل زیست محیطی تبدیل کرده است. با وجود آگاهی روزافزون از خطرات ناشی از پلاستیک، از جمله آلودگی زیست محیطی و انتشار کربن، نرخ بازیافت جهانی این ماده تنها 9 درصد است.
 پاناسونیک متعهد به کمک به کاهش این مشکلات است. در سال 2015، این شرکت کاوش در راه‌های کاهش استفاده از پلاستیک‌های مشتق شده از نفت را آغاز کرد و مرکز اصلی این امر، توسعه جایگزین‌های پایدار برای پلاستیک است که با الیاف سلولزی که از گیاهان تهیه می‌شود، ایجاد می‌شود.

فیبر سلولزی منشا گیاهی در تعقیب جامعه دایره ای
یکی از پیشتازان در این میان «kinari» است، ماده ای همه کاره با پتانسیل ایجاد انقلابی در تولید و در عین حال کمک به تحقق بخشیدن به یک «جامعه دایره ای» پایدار. کیناری که پس از ایده ادغام زیست توده توسط گروهی از مهندسان آگاه به محیط زیست متولد شد، یک ماده کاملاً جدید و با چگالی بالا است که از الیاف سلولز گرفته شده از انواع مواد گیاهی "ضایعات" گرفته شده و با حداقل مقدار رزین روغنی به یکدیگر متصل می شوند.
 
تست گسترده این را نشان می دهد کیناری در مقایسه با پلاستیک هیچ نقطه ضعفی ندارد.
آزمایش‌های گسترده نشان می‌دهد که کیناری در مقایسه با پلاستیک هیچ نقطه ضعفی ندارد. علاوه بر این، از نظر فرم هایی که می تواند داشته باشد، از تطبیق پذیری قابل توجهی برخوردار است - ممکن است به طور همزمان سبک تر و قوی تر از پلاستیک باشد، یا به طور متناوب به کیفیت انعطاف پذیری داده شود. در عین حال، پتانسیل فوق‌العاده گسترده برای تکمیل و رنگ‌آمیزی ممکن است ایده‌های مصرف‌کنندگان را در مورد چگونگی ظاهر و احساس مواد پایدار به چالش بکشد. این ماده قبلاً برای ایجاد محصولاتی از شیک و مدرن تا محصولاتی با الهام از طبیعت استفاده شده است.
 
تطبیق پذیری از یک فرآیند ساخت نوآورانه ناشی می شود
این فرآیند تولید منحصر به فرد kinari است که به آن انعطاف پذیری می دهد. ماساشی هامابه از بخش پاناسونیک بخش نوآوری تولید می‌گوید: "در سایر مواد مشتق‌شده از سلولز، عناصر سفید فیبر به دلیل حرارت دادن در دمای بالا که بخشی از فرآیند فرمول‌بندی است، رنگ قهوه‌ای به خود می‌گیرند و این دامنه رنگ‌آمیزی را محدود می‌کند."
با این حال، برای کیناری، ما از دمای پایین‌تر استفاده می‌کنیم که این سفیدی را حفظ می‌کند و بنابراین اجازه می‌دهد تا مواد رنگ‌های سبک و ظریفی پیدا کنند. علاوه بر این، با کنترل دقیق دما در طول فرآیند قالب‌گیری، این امکان برای کیناری وجود دارد که رنگ، بافت و بوی مواد زائد مورد استفاده برای آن دسته را آشکار کند.
به گفته همکار Hamabe، ساتوشی وادا از شرکت مهندسی تولید پاناسونیک، این کیفیت باعث شده است که برخی از کاربران کالای ساخته شده با کیناری را با چوب واقعی اشتباه بگیرند، در حالی که برخی دیگر محصولات ساخته شده با کیناری را تا دماغ خود نگه داشته اند تا عطر دل انگیز را استشمام کنند. ، آموزشی ویبولیتین، مرکز تجارت قالب و قالب / بخش فناوری.
 
"برخی کاربران وسیله ساخته شده با کیناری را با چوب واقعی اشتباه می گیرند"
کلمه "kinari" یک اصطلاح ژاپنی به معنای "پارچه سفید نشده" است و به عنوان یک نام تجاری، پتانسیل این ماده را به سبک بوم خالی برای به دست آوردن تعداد زیادی از ظاهر، بافت و رنگ نشان می دهد. Hamabe می‌گوید: «این همچنین جنگل‌کاری فراوانی را که مشخصه ژاپن است، تداعی می‌کند.

سفیدی الیاف سلولزی را می توان در فرآیند ساخت کیناری حفظ کرد و باعث ایجاد تطبیق پذیری در رنگ آمیزی و پرداخت می شود.

فرآیندهای تولید سبزتر فشار بر عرضه مواد غذایی را کاهش می دهد
فرآیند تولید کیناری یک فرآیند مناسب سازگار با محیط زیست است. پیش از این، ساخت مواد از الیاف سلولزی برای ایجاد الیاف نیاز به خیساندن "مواد تشکیل دهنده" منبع در آب داشت. این تکنیک مقادیر زیادی CO2 منتشر می کند و انرژی قابل توجهی را زمانی که الیاف خشک می شوند و با رزین ترکیب می شوند تا آنها را در کنار هم نگه دارد، مصرف می کند. با این حال، تیم kinari روشی را توسعه داده است که در آن مواد منبع به الیاف در رزین ذوب شده بدون نیاز به آب شکسته می‌شوند. این فرآیند نوآورانه انتشار CO2 را به میزان 1.8 کیلوگرم در کیلوگرم در مقایسه با مواد الیاف سلولزی تولید شده با استفاده از آب کاهش می دهد.
مزیت کلیدی دیگری که کیناری نسبت به سایر جایگزین‌های پلاستیکی با پایه گیاهی ارائه می‌کند این است که چنین موادی معمولاً با همان محصولاتی که برای مواد غذایی استفاده می‌شوند ساخته می‌شوند. این عاملی در افزایش جهانی قیمت مواد غذایی در سال‌های اخیر بوده است، چیزی که در حال حاضر حتی در کشورهای ثروتمندتر نیز نگران کننده است. عنصر اصلی فیبر سلولزی کیناری به جای کمک به فشار بر زنجیره تامین غذا، از طیف متنوعی از مواد زائد، از جمله تفاله قهوه استفاده شده، درختان اضافی پاک‌شده از جنگل‌ها و بقایای دم‌آوری ساکی مشتق می‌شود.
 
اقلام روزمره ای را که بدیهی می دانیم یا به سادگی دور می اندازیم و همچنین محصولات و اجزای متعدد را می توان از کیناری تهیه کرد و سپس بازیافت کرد.
 
این الیاف سلولزی بخش عمده‌ای از فرمول‌های کیناری را تشکیل می‌دهد و مهندسان پروژه پیشرفت ثابتی در نسبت زیست توده مواد به رزین مشتق شده از روغن دارند. در سال 2019، کیناری از 55 درصد فیبر سلولز تشکیل شده بود. در سال 2021، 70 درصد محتوای زیست توده به دست آمد که این رقم در سال بعد به 90 درصد رسید.
 در نهایت، تیم kinari در حال تلاش برای یک فرمول 100٪ زیست توده است که نیاز به رزین مبتنی بر نفت را به طور کامل از بین می برد - زیست توده الیاف سلولز در عوض خود را به یکدیگر متصل می کند. این شاید بزرگترین چالش در توسعه kinari باشد.
 
بازیافت، واقعاً کیناری را به یک ماده "حلقه بسته" تبدیل خواهد کرد
تیم کیناری رویکردی دو جانبه برای دستیابی به چرخش در تولید، استفاده و بازیافت دارد. هنگامی که یک محصول ساخته شده از کیناری به پایان عمر خود می رسد، هدف این است که از طریق تجزیه بیولوژیکی طبیعی قابل بازیافت باشد یا از طریق یک فرآیند اختصاصی و پیشرفته بازیافت شود تا منابع بیشتری از کیناری تشکیل شود.
برندهای آینده نگر، پتانسیل kinari را کشف می کنند
برای کسب و کارها، kinari جایگزینی برای پلاستیک است که به راحتی قابل استفاده است. وادا می‌گوید: «تولیدکنندگان می‌توانند بدون نیاز به سرمایه‌گذاری در تجهیزات جدید به کیناری روی آورند. ما با آزمایش‌های گسترده، ماده‌ای را توسعه داده‌ایم که به آن اجازه می‌دهد اقلام به روشی مشابه پلاستیک تولید شوند.»
روش اول، بازیافت بیولوژیکی، در حال حاضر امکان پذیر است - همانطور که توسط یک سازمان شخص ثالث تأیید شده است، هنگامی که کیناری با کمپوست صنعتی مخلوط می شود در یک دوره 9 ماهه دوباره به زمین اضافه می شود. از آنجا ممکن است به عنوان یک منبع گیاهی مورد استفاده مجدد قرار گیرد.
تکنیک دوم، بازیافت مواد، چیزی است که تیم کیناری در حال حاضر سخت برای توسعه آن کار می کند. هامابه می‌گوید: «یک جامعه کاملاً بسته چیزی است که ما می‌خواهیم با کیناری به آن برسیم. بازیافت مواد، همراه با حذف کامل رزین مبتنی بر روغن از ترکیب کیناری، باید تیم را به این هدف نزدیک‌تر کند. 
تنها چند سال پس از توسعه خود، kinari در حال حاضر تخیل برندهای ژاپنی داخلی و بین المللی را در طیف گسترده ای از صنایع جذب کرده است. برخی قبلاً با پاناسونیک برای توسعه محصولات ساخته شده با استفاده از کیناری همکاری کرده‌اند و گزارش می‌دهند که مشتریان آن‌ها ویژگی‌های طبیعی این اقلام را تحسین کرده‌اند.
به عنوان مثال، غول آشامیدنی ژاپنی آساهی، با تیم کیناری برای ساختن «فورست لیوان» متمایز کار کرد که شخصیت «چوبی» آن تکمیل کننده کف آبجوی پرفروش شرکت است. این لیوان برای جایگزینی لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف در رویدادهای تحت حمایت آساهی طراحی شده و به بازار مصرف داخلی نیز عرضه شده است. یک دستگاه پخش صابون و یک ظرف صابون، که با ساختار K-WORLD مبتنی بر اوزاکا ساخته شده‌اند، بافت‌هایی مشابه چوب دارند.
 
kinari تخیلات برندهای داخلی و بین المللی ژاپنی را تسخیر می کند
کیناری گیاهی در محصولاتی که توسط برند مد متولد مادرید و آگاه به محیط زیست ECOALF ایجاد شده است، شکلی شیک و امروزی به خود می گیرد که شعار آن "زیرا سیاره B وجود ندارد" با تعهد خود تیم کیناری به پایداری طنین انداز می شود. ECOALF از کیناری برای اتصال دهنده‌ها، دکمه‌ها و سایر قطعات در مجموعه Act این لیبل استفاده کرده است که منحصراً در ژاپن منتشر شده است و در سال 2022 عرضه شده است. فروشگاه‌های ژاپنی ECOALF از چوب لباسی ساخته شده از کیناری استفاده می‌کنند.
وادا می‌گوید: «علاقه شرکت‌های خارج از کشور به کیناری عمدتاً از اقتصادهای پیشرفته در اروپا و آسیا ناشی می‌شود، جایی که قبلاً استفاده گسترده از پلاستیک توسط قوانین و مقررات جدید مهار شده است.
در همین حال، پیوند با شهر فوکوچیاما در استان کیوتو، بر اهمیت آموزش نسل های بعدی در مورد پایداری و اهداف توسعه پایدار تأکید می کند. در مدرسه ابتدایی و دبیرستان شهر فوکوچیاما، از پاییز 2023 از kinari هم برای جعبه های بنتو دانش آموزان و سایر ظروف ناهار و هم به عنوان یک ماده آموزشی برای یادگیری در مورد محیط زیست استفاده می شود.
محتوای فیبر سلولز کیناری که باید توسط مدرسه به تصویب برسد از درختان قطع شده از جنگل های محلی گرفته شده است. این پتانسیل کیناری را به عنوان یک ماده پایدار نشان می‌دهد که طیف انعطاف‌پذیری از "مواد تشکیل دهنده" آن را می‌توان از یک منطقه معین تهیه کرد و کیناری به‌دست‌آمده سپس برای تولید محصولات در همان محل استفاده کرد.
 
یک جایگزین پلاستیکی برای استفاده در مقیاس بزرگ و در فضای باز
فراتر از این کالاهای مصرفی اولیه اما در حال حاضر با استقبال خوبی مواجه شده است، کیناری همچنین دارای پتانسیلی برای استفاده صنعتی و معماری است. آمی اوکابه از شرکت پاناسونیک هولدینگ، بخش نوآوری تولید، مشتاق است در مورد دامنه این مواد برای کاربردهای فضای باز. او توضیح می‌دهد: «در مصارف کشاورزی یا ماهیگیری، پلاستیک خطر انتشار میکروپلاستیک‌ها در محیط را دارد. با این حال، یک ماده زیست تخریب پذیر می تواند از تجمع پلاستیک در دنیای طبیعی جلوگیری کند.
 
یک ماده زیست تخریب پذیر می تواند از تجمع پلاستیک در دنیای طبیعی جلوگیری کند
این شرکت تحت سیاست زیست محیطی جدید خود که Panasonic GREEN IMPACT (PGI) نام دارد، به دنبال افزایش تعداد کسب و کارهای مرتبط با اقتصاد دایره ای است. در سال 2021، پاناسونیک در ابتدا شش کسب و کار مرتبط با اقتصاد دایره ای داشت. با این حال، این تعداد در طول سال ها به طور پیوسته در حال افزایش بوده و به هدف نهایی 13 کسب و کار تا سال 2024 رسیده است. جایگزین های مبتنی بر سلولز برای پلاستیک ساخته شود. او می‌گوید: ما معتقدیم که مواد مبتنی بر الیاف سلولزی ما تحقق رویکرد یکپارچه کربن‌زدایی، اقتصاد دایره‌ای و جهان‌بینی مثبت طبیعت است که برای دستیابی به یک جامعه پایدار و بی‌کربن مورد نیاز است.
شیمونو می‌افزاید: "از طریق توسعه مواد کاملاً زیست‌تخریب‌پذیر که از الیاف گیاهی برای کمک به دور شدن از پلاستیک و عصاره‌های فسیلی استفاده می‌کنند، ما در مأموریت پاناسونیک GREEN IMPACT برای تحقق یک محیط جهانی پایدار و زندگی بهتر برای همه مشارکت می‌کنیم."

ایران پاناسونیک


کلمات کلیدی: کیناری پاناسونیک-جایگزین پلاستیک پایدار پاناسونیک-الیاف سلولزی گیاهان پاناسونیک-کیناری و چوب واقعی پاناسونیک-جلوگیری از تجمع پلاستیک پاناسونیک- تعمیرات پاناسونیک- ایران پاناسونیک
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین