تاریخ امروز: جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 180
بازدید دیروز: 3473
بازدید هفته: 10104
بازدید ماه: 24173
بازدید کل: 5978296
تاریخ انتشار خبر: سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ --- ۲۱:۰۴ تعداد مشاهده: 113 بار
دسته خبر:
طراحی لنز ثابت آینده عنوان خبر:
طراحی لنز ثابت آینده خلاصه خبر:

طراحی لنز ثابت آینده


طراحی لنز ثابت آینده

ما در حال تجربه یک انقلاب تصویربرداری هستیم: عکس‌های بیشتری نسبت به قبل ساخته و به اشتراک گذاشته می‌شوند، و کاربران و دنیای انتشارات به سرعت استانداردهای کیفیت جدیدی را در عکاسی و ویدیو اتخاذ می‌کنند. در گذشته، مهندسان عدسی مجبور بودند عدسی‌هایی را طراحی کنند که مطابق با فیلم آنالوگ باشد و عملکرد خوبی داشته باشد، سپس نقطه مرجع استاندارد برای طراحی لنز. با این حال، با سنسورهای بسیار پویا و با وضوح بالا امروز، طراحان لنز برای ایجاد استانداردهای جدید در طراحی نوری و مکانیکی، در حالی که نیازهای تصویربرداری و حسگر آینده را پیش‌بینی می‌کنند، به چالش کشیده می‌شوند. ما این چالش‌ها و این فلسفه را با دو مهندس مسئول نسل جدید لنزهای سری S LUMIX، برنامه‌ریز محصول لنز آقای Shinji Watanabe و مهندس لنز نوری آقای Kyoichi Bito در میان گذاشتیم.
چه چیزی سیستم دوربین فول فریم S را تا این حد خاص می کند و چرا طراحی لنز بسیار مهم است؟ شینجی واتانابه توضیح می دهد: «ارزش واقعی یک دوربین سنسور فول فریم، پتانسیل بیانی است که توسط وضوح تصویر هدایت می شود». ما سابقه طولانی در طراحی سیستم‌های دوربین DSLM (بدون آینه تک لنز دیجیتال) و طیف گسترده‌ای از لنزهای قابل تعویض داریم، تخصص‌هایی که هنگام توسعه لنزهای سری S فول فریم خود از آن استفاده کردیم. شاید تازه وارد بودن در بازار دوربین های فول فریم چالش برانگیز به نظر برسد، اما مزایای بالقوه ای دارد. پاناسونیک سیستم دوربین و لنزهای S را از ابتدا توسعه داد تا با استانداردهای امروزی و امیدواریم استانداردهای آینده نیز مطابقت داشته باشد. به عنوان نسل بعدی در طراحی نوری و مکانیکی، "آنها توانایی بیان ایده های خلاقانه خود را بدون مصالحه ارائه می دهند". ممکن است بیانیه‌ای جسورانه به نظر برسد، اما این شرکت مسئول بسیاری از فناوری‌های پیشگامانه است که عکاسی و فیلمبرداری را همانطور که می‌شناسیم تغییر داده است، از جمله اولین سیستم دوربین بدون آینه در جهان. آنها با جدیدترین سیستم و لنزهای حرفه‌ای S خود به این مسیر نوآورانه ادامه می‌دهند. Kyoichi Bito: "ما پیشرفت‌های فنی زیادی را در لنزهای جدید خود گنجانده‌ایم، مانند فوکوس خودکار با سرعت بالا/دقت بالا (AF) و بهینه‌سازی ویدیو با کیفیت بالا. از نظر فوکوس خودکار با سرعت و دقت بالا، ما از کنترل فوکوس فوق‌العاده با سرعت بالا در 480 فریم بر ثانیه و همچنین سیستم کمکی پیشرفته اولتراونیک و پیشرفته‌ای برای افزایش سیستم کمکی جدید و پیشرفته استفاده می‌کنیم.
عملکرد ویدئو نیز یکی از بهترین هاست، دستیابی به تغییرات نوردهی صاف و به حداقل رساندن تنفس فوکوس. LUMIX قبلاً با لنزهای Micro-Four-Thirds قابل تعویض خود به این مهم دست یافته است. با تکیه بر تخصص‌هایی که قبلاً داشتیم، مطمئن شدیم که لنزهای سری S این ویژگی‌ها را در خود جای داده و آنها را بیشتر توسعه داده‌اند. دوربین های فول فریم به لنزهای بزرگتر و سنگین تری نیاز دارند، بنابراین سوال اینجاست که چگونه می توان آنها را با سرعت بالا مانور داد و دقت را حفظ کرد. این یک چالش از نظر طراحی نوری و مکانیکی بود. ما یک سیستم فوکوس دوگانه جدید همراه با کمک فوکوس اولتراسونیک برای دستیابی به فوکوس خودکار با سرعت و دقت بالا ایجاد کردیم. زیباتر کردن ویدیو با جبران تنفس فوکوس و سایر مصنوعات به سرعت به استاندارد واقعی لنزهای DSLM تبدیل می شود. این چیزی است که LUMIX برای مدتی با خط Micro-Four-Thirds ما دنبال کرده است. ما عکاسان و فیلمسازان را تشویق می کنیم تا با این فناوری های جدید در LUMIX S1R، S1H و S1 آزمایش کنند و عملکرد را برای خود تجربه کنند.
بیتو: «در حالی که عملکرد و مشخصات لنز البته مهم هستند، بیان «سبک» یا «زیبایی‌شناختی» منحصربه‌فرد آن – چیزی که به صورت عددی قابل اندازه‌گیری نیست – جنبه‌هایی هستند که ما احساس می‌کنیم مهم هستند.
واتانابه: «عکاسی و فیلم بیان دو بعد هستند، در حالی که موضوعات معمولاً سه بعدی هستند. «طراحی لنز ایده‌آل»، طرحی است که به صورت دو بعدی ضبط می‌کند، اما جنبه سه‌بعدی واقعیتی را که ثبت کرده است، منتقل می‌کند.
فول فریم یا نه، ترجمه از سه بعدی به دوبعدی باید از نظر نحوه تأثیرگذاری بر طراحی اپتیکال که نقش مهمی در "احساس" منحصر به فرد لنز دارد، در نظر داشت. از نظر جلوه سه بعدی در تصاویر، ما به طور خاص به این فکر کردیم که پرتره ها چگونه باید به نظر برسند. هنگام فوکوس کردن روی چشم سوژه با دیافراگم باز، باید یک انتقال صاف از چشم به گوش وجود داشته باشد، یک بوکه پیوسته که جلوه‌ای سه بعدی ایجاد می‌کند. یک جلوه سه بعدی طبیعی در ویدیو نیاز به درک و درک جزئیات دارد. فقط اعمال بوکه در پس‌زمینه صحنه کافی نیست. ما بیانگر بودن لنزها را به خوبی تنظیم کردیم تا به چیزی فراتر از مشخصات به تنهایی دست پیدا کنیم. همین امر در مورد بوکه نیز صدق می کند. ما طراحی بوکه های زیبا را با این لنزها انتخاب کردیم و با عکاسان و فیلمسازان حرفه ای در مورد شکل، فرم، مشخصات و درجه آن مشورت کردیم. مهندسان ما با ایجاد یک بوکه منحصر به فرد زیبا که مختص سری S LUMIX است به این بازخورد پاسخ دادند.
فلسفه سازش ناپذیر پشت سیستم S به وضوح در خود دوربین مشهود است: این دوربین برای سخت ترین کارها طراحی شده است و دارای یک سیستم شاتر با کارایی بالا و بادوام است که حرفه ای ها به آن نیاز دارند. دوربین های LUMIX نه تنها برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی شدید ساخته شده اند، بلکه از نظر فناوری، دارای بالاترین وضوح تصویر، تثبیت کننده تصویر پیشرو، بالاترین وضوح تصویر فول فریم (S1R)، بهترین عملکرد در نور کم (S1) و بهترین عملکرد فیلمبرداری (S1H) هستند و اینها تنها تعدادی از ویژگی های متعدد هستند.
جای تعجب نیست که لنزها بر اساس همان اصول طراحی و ساخته شده اند. واتانابه: «مفاهیم کلیدی لنزهای سری S عبارتند از وضوح بالا و بدون هیچ گونه مصالحه، بوکه زیبا با جلوه‌های سه بعدی، پشتیبانی از فوکوس خودکار با سرعت و دقت بالا، تحرک بالا به لطف تثبیت‌کننده تصویر، و همچنین عملکرد عالی ویدیویی. وضوح بالا مهم‌ترین ویژگی هنگام ایجاد لنز است، زیرا آنها کلید بهره‌مندی از پتانسیل کامل فناوری حسگر، چه در حال حاضر و چه در آینده هستند. دوم بوکه زیبا با جلوه های سه بعدی است که به این لنزها کیفیت بیان منحصر به فرد خود را می دهد. هنگام توسعه لنزهای سری S، بر این تمرکز کردیم که چگونه می توانیم سبک منحصر به فرد خود را در عکاسی بیان کنیم. ما همچنین جنبه‌های ناملموس معنای ارائه یک تصویر به‌عنوان «زنده» یا «واقع‌گرایانه» را بررسی کردیم.
نه تنها طرح‌های نوری که LUMIX ایجاد می‌کند استانداردهای دقیق عکاسان و فیلم‌سازان را برآورده می‌کند: اتحاد L-mount سازگاری با شرکای مانند سیگما و لایکا را تضمین می‌کند که همچنین طرح‌ها و لنزهای نوری خیره‌کننده‌ای را برای این سیستم ایجاد می‌کنند. این گواهی بر تعهد تزلزل ناپذیر ما برای ایجاد سیستمی است که در اینجا باقی خواهد ماند و به کاربران خود انتخاب بسیار گسترده ای از لنزها را ارائه می دهد.» واتانابه لبخند می زند و ادامه می دهد: «صنعت دوربین در حال تجربه تقاضای فزاینده ای برای عملکرد نه تنها در عکاسی، بلکه در فیلمبرداری نیز است. لنزهای سری S به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در آینده مقاوم باشند، و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عکاسان، فیلمبرداران و فیلمبرداران حرفه‌ای را قادر می‌سازد تا به پتانسیل بیانی جدید دست یابند.


ایران پاناسونیک


کلمات کلیدی: طراحی لنز ثابت پاناسونیک-لنزهای سری S LUMIX پاناسونیک-لنز نوری پاناسونیک-فوکوس خودکار با سرعت بالا/دقت بالا پاناسونیک-سیستم کمکی پیشرفته اولتراونیک پاناسونیک-طراحی لنز ایده‌آل پاناسونیک-بالاترین وضوح تصویر پاناسونیک-تثبیت کننده تصویر پیشرو پاناسونیک-بهترین عملکرد در نور کم پاناسونیک-بهترین عملکرد فیلمبرداری پاناسونیک-ایران پاناسونیک
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین