تاریخ امروز: يکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 557
بازدید دیروز: 2651
بازدید هفته: 3208
بازدید ماه: 28637
بازدید کل: 5982760
تاریخ انتشار مقاله: چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ --- ۲۰:۲۷ تعداد مشاهده: 74 بار
دسته مقاله:
چه چیزی را می توانید و چه چیزی را نمی توانید در مایکروویو قرار دهید. عنوان مقاله:
مدیر محتوا توسط:
چه چیزی را می توانید و چه چیزی را نمی توانید در مایکروویو قرار دهید. چکیده مقاله:

چه چیزی را می توانید و چه چیزی را نمی توانید در مایکروویو قرار دهید.

چگونه می توان با خیال راحت از مایکروویو استفاده کرد؟ چه چیزی را می توانید و چه چیزی را نمی توانید در مایکروویو قرار دهید.

شکی نیست که امواج مایکروویو با ارائه روشی سریع و راحت برای پختن غذای تازه، غذاهای آماده برای مایکروویو و حتی گرم کردن غذاهای باقی مانده از شب قبل، انقلابی در نحوه گرم کردن غذا - و حتی آنچه می خوریم - ایجاد کرده است. آنها فوق العاده همه کاره هستند و با وجود افزایش محبوبیت وسایل فوق العاده مانند ایرفرایر یا هواپز، بعید است به این زودی از مد خارج شوند.
 
با این وجود، همه چیز در مایکروویو ایمن نیست و قرار دادن برخی مواد در داخل آنها می تواند منجر به آتش سوزی و بخارات سمی شود و حتی می تواند به خود دستگاه آسیب برساند. بنابراین، مهم است که بدانید چه چیزی را باید در مایکروویو قرار دهید و چه چیزی را باید به سایر روش‌های پخت و پز بسپارید.
 
در این پست، آنچه را که می‌توانید در مایکروویو قرار دهید و نمی‌توانید قرار دهید، بررسی می‌کنیم تا بتوانید با خیال راحت از آن لذت ببرید.
آیا می توانید شیشه را در مایکروویو قرار دهید؟
پاسخ کوتاه: به طور کلی بی خطر است، اگر به این عنوان برچسب زده شود.
توضیح: شیشه یک انتخاب متداول برای استفاده در مایکروویو است زیرا به دلیل خواص غیر واکنشی آن اغلب استفاده از آن بی خطر است. بنابراین، شما می توانید از اکثر ظروف شیشه ای در مایکروویو خود استفاده کنید.
البته باید توجه داشت که برخی از ظروف شیشه ای برای استفاده در مایکروویو مناسب نیستند. به عنوان مثال، برخی از ظروف شیشه ای دارای عناصر تزئینی مانند رنگ فلزی یا تزئینات هستند و استفاده از آنها ایمن نیست. علاوه بر این، اگر شیشه در معرض تغییرات سریع دما قرار گرفته باشد، می تواند شکننده شود.
نکات: قبل از استفاده از شیشه در مایکروویو، بررسی کنید که هیچ ویژگی تزئینی حاوی فلز نداشته باشد. همچنین، ارزش این را دارد که بررسی کنید ظرف شیشه‌ای شما هیچ ترک یا تراشه‌ای در آن نداشته باشد، زیرا در هنگام گرم شدن می‌تواند منجر به شکستگی شود.

آیا می توانید سرامیک را در مایکروویو قرار دهید؟
پاسخ کوتاه: به طور کلی بی خطر است، اگر به این عنوان برچسب زده شود.
توضیح: مانند شیشه، سرامیک ها برای استفاده در مایکروویو انتخاب محبوبی هستند و حتی برخی با این هدف طراحی شده اند. آنها همچنین تمایلی به گرم شدن در لمس مانند شیشه ندارند زیرا تابش مایکروویو را جذب نمی کنند. با این حال، برخی از ظروف سرامیکی دارای عناصر تزئینی هستند که می تواند حاوی رنگ فلزی باشد و این برای استفاده در مایکروویو مناسب نیست زیرا می تواند باعث ایجاد جرقه شود.
نکات: قبل از استفاده از سرامیک در مایکروویو، عناصر تزئینی فلزی و عیوب را که می تواند باعث ترک بیشتر ظرف شود، بررسی کنید.

آیا می توانید پلاستیک را در مایکروویو قرار دهید؟
پاسخ کوتاه: بستگی به نوع پلاستیک دارد.
توضیح: شکی نیست که پلاستیک به طور منظم در مایکروویو استفاده می شود، اما استفاده از همه پلاستیک ها به این روش ایمن نیست. اگر چه اولی برای استفاده در مایکروویو طراحی شده است، دومی می تواند مواد شیمیایی مضر را ذوب یا آزاد کند که به این روش گرم شود.
نکات: قبل از استفاده از ظروف پلاستیکی در مایکروویو، باید به دنبال برچسب "مناسب در مایکروویو" باشید که اغلب روی پایه چاپ می شود. اگر نمی‌توانید یکی را ببینید، به دلیل مشکلات احتمالی ایمنی، ارزش ریسک کردن آن را ندارد.

آیا می توانید مقوا را در مایکروویو قرار دهید؟
پاسخ کوتاه: خودداری کنید مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.
توضیح: مقداری مقوا را می توان در مایکروویو استفاده کرد، اما همیشه روی ظرف درج می شود. به عنوان مثال، قسمت‌های خاصی از غذاهای آماده ممکن است در بسته‌های مقوایی که برای گرم کردن به این روش طراحی شده‌اند، عرضه شوند. با این حال، از مقوای دیگر باید اجتناب شود، زیرا ممکن است حاوی مواد دیگری مانند چسب، موم و جوهر باشد که می تواند خطر آتش سوزی و حتی انتقال مضر مواد دیگر به غذای شما را ایجاد کند.
نکات: فقط زمانی از مقوا در مایکروویو استفاده کنید که دستورالعمل روی جعبه به شما بگوید که این کار را انجام دهید. در غیر این صورت، ارزش ریسک را ندارد زیرا در این صورت ممکن است مشکلات ایمنی جدی وجود داشته باشد.

آیا می توانید فلز را در مایکروویو قرار دهید؟
پاسخ کوتاه: ایمن نیست.
توضیح: وقتی صحبت از مایکروویو به میان می‌آید، فلز یک نکته مهم است. فلزات مایکروویو می توانند باعث جرقه و آتش سوزی شوند و می توانند هم به فلز قطعه و هم به خود مایکروویو آسیب برسانند.
نکات: از قرار دادن هرگونه فلز در مایکروویو خودداری کنید. همچنین ارزش بررسی سایر مواد را دارد تا ببینید آیا عناصر تزئینی فلزی دارند یا خیر، زیرا اینها نیز مناسب نیستند.

آیا می توانید فیلم چسبناک را در مایکروویو قرار دهید؟
پاسخ کوتاه: خودداری کنید مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.
توضیح: معمولاً از فیلم چسبناک و نایلون پلاستیکی برای پوشاندن ظروف استفاده می شود تا ظروف را تازه نگه دارد و برخی افراد هنگام گرم کردن مجدد غذا در مایکروویو آنها را روی آن می گذارند. با این حال، باید از این کار اجتناب شود، مگر اینکه در غیر این صورت به عنوان ایمن ذکر شود، زیرا بسیاری از آنها می توانند مواد شیمیایی مضر را ذوب کرده و حتی در غذای شما آزاد کنند.
نکات: همیشه بسته بندی فیلم چسبناک خود را بررسی کنید تا ببینید آیا برای استفاده در مایکروویو ایمن است یا خیر. اگر نمی توانید آن را به این صورت ببینید، ریسک نکنید.

آیا می توانید فویل را در مایکروویو قرار دهید؟
پاسخ کوتاه: ایمن نیست.
توضیح: فویل آلومینیومی فلزی است و باید با آن  همانگونه رفتار کرد. این بدان معناست که برای مایکروویو مناسب نیست زیرا می تواند باعث جرقه، آتش سوزی و آسیب به عناصر داخل خود مایکروویو شود.
نکات: هنگام پخت و پز در مایکروویو از تمام فویل ها اجتناب کنید. اگر به یک جایگزین نیاز دارید، به دنبال یک فیلم چسبنده باشید که بیان می کند برای چنین استفاده ای مناسب است.

بنابراین، شما آن را دارید - لیستی از بایدها و نبایدها در مورد پخت و پز در مایکروویو. در بیشتر موارد، شما باید به ظروف ساخته شده از شیشه و سرامیک بچسبید، اما اینها نیز باید قبل از استفاده از نظر ایمنی بررسی شوند. با هر ماده دیگری، باید از قرار دادن آنها در مایکروویو خودداری کنید، مگر اینکه در بسته بندی رسمی چیز دیگری ذکر شده باشد. به این ترتیب، می دانید که همیشه از دستگاه خود با خیال راحت استفاده می کنید.

اطلاعات بیشتر:
https://iranpanasonicmicrowave.blogsky.com/page/1
https://www.linkedin.com/in/hamid-durodian-694533ab/recent-activity/all/

ایران پاناسونیک


کلمات کلیدی: مایکروویو پاناسونیک-ظروف مخصوص مایکروویو-قراردادن شیشه داخل مایکروویو- قراردادن سرامیک داخل مایکروویو-قراردادن پلاستیک داخل مایکروویو-قراردادن فلز داخل مایکروویو-قراردادن فویل داخل مایکروویو-قراردادن مقوا داخل مایکروویو-مایکروویو پاناسونیک مدلNN CD997- مایکروویو پاناسونیک NE 1843BPQ-مایکروویو پاناسونیک NN ST757-ماکروویو پاناسونیک مدلNN ST34-فروش مدلهای مختلف مایکروویو پاناسونیک-نصب مدلهای مختلف مایکروویو پاناسونیک-تعمیرات انواع مایکروویو پاناسونیک
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین