تاریخ امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 386
بازدید دیروز: 1489
بازدید هفته: 386
بازدید ماه: 14455
بازدید کل: 5968578
تاریخ انتشار مقاله: جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ --- ۱۸:۰۶ تعداد مشاهده: 18789 بار
دسته مقاله:
تلویزیون HDTV panasonic عنوان مقاله:
مدیر ارشد توسط:
تلویزیون HDTV  panasonic چکیده مقاله:

تلویزیون HDTV panasonic

                                 این روزها بسیاری از خانواده های ایرانی به خرید تلویزیون های پهن Plasma و LCD روی آورده اند و بدون آگاهی از برخی جزییات فنی اقدام به خرید این تلویزیون ها میکنند و در بسیاری از موارد پس از رفتن به خانه و ملاحظه تصویر نهایی دلسرد می شوند.
به طور کلی تصویر تلویزیون های HDTV که در فروشگاهها دیده میشود از منبع تصویری با کیفیت خیلی بالا FULL HD تامین می شود که مشخصات فنی آن با وضعیت پخش کانالهای شبکه های تلویزیونی ایران تطابق ندارد. در این مطلب سعی میشود اطلاعاتی در مورد انواع سیگنالهای تصویری و تفاوت آنها و جزییاتی درباره تلویزیون Panasonic G10 به عنوان یکی از بهترین تلویزیون های Full HD پلاسما موجود در ایران و دنیا ارایه شود
یکی از مهم ترین نکات در کیفیت خروجی گیرنده های تلویزیونی توجه به کیفیت سیگنال ورودی اصلی است. برای اینکه از یک تلویزیون با کیفیت بالا یک خروجی با همان کیفیت بگیرید لازم است تا سیگنال ورودی شما نیز از نوع HD یا High Definition باشد و در غیر اینصورت با افزایش کیفیت روبرو نخواهید شد. حال جالب است بدانید که تقریبا 90 درصد مواردی که کاربران ایرانی با تصویر سر و کار دارند با تصویر با کیفیت استاندارد یا SD مخفف Standard Definition است.
کانالهای تلویزیون ایران همگی با کیفیت SD هستند که همان کیفیت تلویزیون های لامپی PAL, SECAM است که در ایران به صورت پال 576i با فرکانس 50 هرتز ارسال می شود.استاندارد SD شامل سیگنالهای ۶۰ هرتز NTSC به صورت 480i نیز می شود.
لازم به توضیح است که 576 به معنای 576 سطر قابل نمایش و i مخفف interlaced بدین معنی است که تصویر در دو نوبت ارسال می شود یکبار ردیف های فرد تصویر و بار دیگر ردیف های زوج تصویر و با این توصیف فرکانس 50 هرتز pal عملا موجب ایجاد 25 فریم یا قاب نمایشی کامل در ثانیه میگردد.
پخش دیجیتالی تلویزیون های ایران نیز که تازگی در تهران راه اندازی شده است نیز همان کیفیت را دارد. در واقع اطلاعات چند کانال با کیفیت SD به صورت دیجیتال تبدیل شده و پس از فشرده سازی از یک فرستنده مشترک ارسال میشود. 
در این حالت تلویزیون باید مجهز به سیستم دریافت سازگار با dvb-t باشد که یا در داخل سیستم گیرنده موجود است و یا توسط دستگاه جانبی set top box تامین می شود و کانال های DV-PAL از سیگنال دیجیتال ارسالی رمز گشایی می شوند.
اغلب کانالهای ماهواره ای نیز به صورت SD ارسال میشوند و حتی در موارد معدودی که امکان دریافت کانالها به صورت HD موجود باشد محدودیت در گیرنده ماهواره ای موجب می شود تا کیفیت سیگنال خروجی به SD محدود شود و تلویزیون HD تاثیری در افزایش کیفیت ندارد.
فیلم های ویدیویی که از DVD player ها پخش میشود نیز در واقع به صورت SD-DVD هستنند که ما آنها را به عنوان DVD می شناسیم
بنابراین در تمام موارد فوق تلویزیون HD شما چیزی جز یک صفحه نمایش بزرگتر نیست و به دلیل کیفیت کمتر سیگنال ورودی که SD است نمی تواند کیفیت HD برای شما تامین کند.
در این موارد که کیفیت ورودی از حداکثر کیفیت قابل نمایش تلویزیون های HD کمتر است تلویزیون باید سیگنالها را بهبود داده و برای نمایش روی یک صفحه نمایش پهن تر آماده نماید و با استفاده از پردازشهای دیجیتالی تصویری تا حد امکان کیفیت و شفافیت بیشتر را به بیننده تلویزیون عرضه نماید.
در فرآیند فوق الذکر ابتدا سیگنالهای 486i و 576i از حالت interlaced به حالت progressive یا یکپارچه 486p و 576p تبدیل شده و سپس برای نمایش در صفحه بزرگتر وارد فرآیند upscaling می شوند.
تلویزیون HDTV که این عمکرد deinterlacing و upscaling را به نحو بهتری انجام دهد در نمایش با کیفیت تصاویر SD موفق تر است و در صورت داشتن کیفیت بهتر صفحه نمایش و شفاقیت و دقت رنگ بهتر می تواند بهترین تجربه تصویری را در اختیار بیننده قرار دهد

ایران پاناسونیک


کلمات کلیدی: ویزیون پاناسونیک - کنترل پاناسونیک - پلاسما پاناسونیک - ال سی دی پاناسونیک - ال ای دی پاناسونیک - 4 کی پاناسونیک - 49 اینچ پاناسونیک - 55 اینچ پاناسونیک - 65 اینچ پاناسونیک
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین