تاریخ امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 1770
بازدید دیروز: 1847
بازدید هفته: 1770
بازدید ماه: 1770
بازدید کل: 5955893
تاریخ انتشار مقاله: چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ --- ۱۶:۴۱ تعداد مشاهده: 2261 بار
دسته مقاله:
چند راه کار برای برطرف کردن مشکلات دی وی دی پلیر پاناسونیک عنوان مقاله:
ایران پاناسونیک توسط:
چند راه کار  برای برطرف کردن مشکلات دی وی دی پلیر پاناسونیک چکیده مقاله:

چند راه کار برای برطرف کردن مشکلات دی وی دی پلیر پاناسونیک


 

از نظر ساختار، تمامی دستگاه‌های DVD PLAYER پاناسونیک حاوی یک درایو نوری هستند که این درایو از دو بخش اصلی تشکیل شده است. بخش نخست یک موتور جهت نگه داشتن و حرکت دورانی دیسک که معمولا نسبت به سایر قسمت‌ها کمتر دچار مشکلات می‌شود و بخش دوم یک واحد لیزر که به صورت خطی حرکت دارد و اطلاعات ضبط شده بر روی دیسک را می‌خواند که معمولا این نور لیزری از سمت مرکز به سمت خارج هدایت می‌شود.

یکی از مشکلات پخش کننده‌های دی وی دی این است که در حال بارگذاری و یا خواندن یک دیسک به اختلال بر خواهد خورد و دیسک به درستی عمل نخواهد کرد. برای رفع این مشکل معمولا تعمیرات مکانیکی می‌تواند آن را بر طرف سازد.

از دیگر مشکلات DVD PLAYER های پاناسونیک این است که گاهی در مسیر سیگنال های نوری به دیسک، لنزها و فیلترهایی که وجود دارند دچار خاک گرفتگی و غبار گرفتگی می‌شوند.

هر چند که بیشتر مشکلات DVD PLAYER پاناسونیک به دلیل استفاده نکردن از آن است، اما قرار گرفتن در مکان‌هایی که گرد و خاک بسیار وجود دارد نیز می‌تواند سبب بروز اختلالات نیز شود.

ولی در هر صورت یکی از رایج ترین مشکلات دی وی دی پلیرهای پاناسونیک را می‌توانیم به راحتی خودمان در منزل برطرف کنیم.

 

صفحه رویی دستگاه را باز کرده و با انواع تمیز کننده‎‌ها مانند اسپری‌های شوینده یا آستن و الکل این قسمت را تمیز کنید. این کار را می‌توانید به کمک یک گوش پاکن انجام دهید. با یک گوش پاکن ماده شوینده را به لنز بزنید و با یک گوش پاکن دیگر آهسته آن را خشک کنید. این کار را چند مرتبه انجام دهید تا لنز به خوبی تمیز شود.

  • بخش لیزر را باز کنید با کمک انگشت یا نوعی ابزار پلاستیکی و یا به کمک سر یک مداد لنز یا همان بخش اپتیکال بلاک را کمی جابه جا کنید و به سمت جلو و عقب حرکت دهید.
  • لنز دستگاه DVD PLAYER های پاناسونیک را تمیز کنید. این کار را می‌توانید به کمک یک دستمال بدون پرز و کمی الکل هم انجام دهید.

بیشتر مشکلات DVD PLAYER های پاناسونیک پس از این تعمیرات مجدد اصلاح شده و دستگاه به کار خود ادامه می‌دهد ولی در صورتی که این کارها نتیجه بخش نبود بهتر است با یک برس نرم و بسیار کوچک داخل DVD PLAYER را تمیز کنید تا هیچ گونه مو و گرد و غبار داخل مکانیزم این دستگاه وجود نداشته باشد. اگر این تعمیرات و پاکسازی های خانگی جوابگو حل مشکلات DVD PLAYER پاناسونیک نباشد، باید با نمایندگی دستگاه خود تماس گرفته و دستگاه را برای تعمیر به آن واحد ارجاع دهید.

تمامی دستگاه‌های DVD PLAYER های پاناسونیک از یک درب متحرک برخوردار هستند که این درب یک اشاره‌گر جهت حرکت دارد. از دیگر مشکلات DVD PLAYER‌ها ی پاناسونیک که به طور معمول در دستگاه‌های کم کیفیت رخ می‌دهد این است که گاهی صفحه جایگاه CD یا همان سینی دیسک هنگام ورود و خروج با اشاره‌گر درب برخورد دارد و مانع حرکت روان آن می‌شود.

برای حل این مشکل و دسترسی کامل به لولای درونی باید صفحه رویی DVD PLAYER پاناسونیک را باز کنید و این اشاره‌گر را از سمت داخل با تنظیم پیچ‌ها رگلاژ کنید. اگر سینی دیسک خارج نشود می‌توانید در منوی تلویزیون روی پخش DVD دکمه PLAY را بزنید تا متوجه شوید که داخل دستگاه دیسکی وجود دارد یا خیر.

با مشاهده خطای NO DISC  متوجه می‌شویم که مشکل از دیسک داخل دستگاه نیست بلکه صفحه سینی دیسک حرکت نمی‌کند. علاوه بر این در صورتی که منبع تغذیه DVD PLAYER پاناسونیک به درستی در مدار برق قرار نگیرد، سینی دیسک داخل و خارج نمی‌شود و نیاز است که واحد برق و مدار برقی دستگاه مورد بررسی قرار گیرد. به طور رایج، بیشتر مشکلات مربوط به درب دستگاه DVD PLAYER مربوط به منبع تغذیه برق آن می‌شود و باید به سراغ برق کشی این واحد بروید.

اگر دستگاه DVD PLAYER پاناسونیک شما مشکل خواندن دیسک دارد، بهتر است به جای این که به دستگاه DVD PLAYER پاناسونیک خود مشکوک شوید، دیسک را مورد بررسی قرار دهید. بسیاری از دیسک‌ها به دلیل استفاده مکرر و یا نگهداری نادرست دچار خراشیدگی می‌شوند.

این مشکل سبب می‌شود که دستگاه برای خواندن آنها با اختلال مواجه شود. بنابراین بهتر است به صورت کلی از DVDهای سالم‌تر و بدون خراشیدگی استفاده کنید. در غیر این صورت آنها را با کمک دستمال‌های بسیار لطیف و کمی خمیردندان از سمت داخل به خارج تمیز کنید و هنگامی که کاملا خشک شد، داخل دستگاه قرار داده و استفاده کنید. استفاده مداوم از CD هایی که این مشکل را دارند به دستگاه DVD PLAYERپاناسونیک  آسیب جدی وارد کرده و ممکن است لنز دستگاه دچار مشکلاتی شود که دیگر قابل استفاده نباشد.

اگر هنگامی که دستگاه DVD PLAYERپاناسونیک  شما مشغول کار کردن است و سر و صدای زیادی از خود تولید می‌کند. این مشکل می‌تواند مربوط به واحد‌های READ و یا WRITE آن باشد. می‌توانید در طول فرآیند ضبط دیسک این مشکل را کاهش دهید. اما در صورتی که باز هم این مشکل برطرف نشد می‌توان گفت که مشکل از DVD و یا CD  می تواند باشد. تاب داشتن و کج شدن دیسک می‌تواند این مشکل را ایجاد کند.

گاهی وقت‌ها با این که از یک DVD بسیار سالم نیز استفاده می‌کنیم ولی دستگاه DVD PLAYER پاناسونیک قادر نیست که آن را پخش کند. در این مواقع معمولا مشکل از اتصالات است و بهتر است اتصالات کابلی DVD PLAYERپاناسونیک  را کنترل کنیم.

اتصالات DVD PLAYER پاناسونیک به پشت تلویزیون را کنترل کنید. ممکن است که قطع شده باشد و یا این که کابل آن دچار خرابی شده و نیاز باشد که از یک کابل جدیدتر استفاده کنید.

اگر کابل‌ها هیچ گونه مشکل و قطعی نداشتند، مطمئن شوید که برق به داخل دستگاه DVD PLAYER پاناسونیک می‌رسد و سپس منبع خروجی DVD PLAYER پاناسونیک را یک مرتبه خارج و مجدد وصل کنید. گاهی مشکل کابل‌های ورودی و خروجی با یک مرتبه قطع و وصل کردن به دستگاه کاملا حل شد و دستگاه به خوبی کار خواهد کرد.

هنگامی که از بابت کابل‌ها مطمئن شدید، تلویزیون خود را روشن کنید و دکمه ورودی را بزنید تا بتوانید تمامی ورودی‌های تلویزیون را بررسی کنید. در بین دستگاه‌های ورودی باید نام DVD PLAYER پاناسونیک خود را مشاهده کنید. در صورتی که مشاهده نشد، دستگاه DVD PLAYER پاناسونیک به تلویزیون متصل نیست و باید مجدد اتصالات ورودی و خروجی را بررسی کنید.

DVD PLAYERها ی پاناسونیکفقط به سیستم‌های پخش سینمای خانگی محدود نمی‌شوند. بسیاری از دستگاه‌های DVD PLAYER ها ی پاناسونیک در یک سیستم کامپیوتری تعبیه شده‌اند. به همین ترتیب این دستگاه‌ها نیز می‌توانند دچار اختلالات و مشکلاتی شوند که نحوه کارکرد آن‌ها درست مانند DVD PLAYER های سینمای خانگی است. در صورتی که بخش DVD PLAYERپاناسونیک سیستم کامپیوتری شما دچار مشکل شد، با این چند نرم افزار می‌توانید تا حد زیادی به رفع این مشکلات بپردازید.



ایران پاناسونیک

 



کلمات کلیدی: علت بازو بسته نشدن درب دی وی دی پلیر - تعمیرات تخصصی لنز دی وی دی پلیر- تعمیر تخصصی اپتیک دی وی دی پلیر- علت خاموش شدن دی وی دی پلیر- علت نخواندن دی وی دی پلیر - دلیل نخواندن دی وی دی و سی دی پلیر- نحوه تمیز کردن لنز دی وی دی پلیر - علت قطعی صدای دی وی دی پلیر -علت قطع شدن تصویر دی وی دی پلیر - علت داغ شدن دستگاه دی وی دی پلیر - علت روشن نشدن رکوردر - علت خرابی اپتیک رکوردر - علت خاموش شدن رکوردر پاناسونیک - علت ضبط نکردن رکوردر - علت پخش نکردن رکوردر - علت سوختن اپتیک رکوردر - علت کارنکردن بلو
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین