تاریخ امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 2156
بازدید دیروز: 1134
بازدید هفته: 8942
بازدید ماه: 46644
بازدید کل: 5950748
تاریخ انتشار مقاله: سه شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ --- ۱۱:۳۴ تعداد مشاهده: 794 بار
دسته مقاله:
عینک سه بعدی پاناسونیک چه کاری انجام میدهد؟ عنوان مقاله:
مدیر محتوا توسط:
عینک سه بعدی پاناسونیک چه کاری انجام میدهد؟ چکیده مقاله:

عینک سه بعدی پاناسونیک چه کاری انجام میدهد؟

فیلمهای سه بعدی نوع خاصی از فیلم میباشد که در فیلمبرداری آن به جای 1 دوربین از دو دوربین مخصوص استفاده می شود. در تماشای این فیلم با دید طبیعی چشم، بیننده بسیار اذیت میشود و فقط انبوهی از تصاویر آبی و قرمز درهم را میبیند، ولی وقتی عینک مخصوص سه بعدی  را به چشمانتان بزنید و فیلم را تماشا کنید، فیلم را بصورت واضح خواهید دید. اما تفاوت فیلمهای سه بعدی با فیلمهای معمولی چیست؟؟
باید گفت وقتی شما عینک را به چشم زدید و به تماشای فیلم پرداختید با یک صحنه توصیف نشدنی روبرو خواهید شد.  بله شما فیلم را بصورت سه بعدی خواهید دید، گویی فیلم از صفحه مانیتور یا تلویزیون بیرون زده و همه چیز در دنیای واقعی در جلوی چشمان شما اتفاق می افتد. و این یعنی نهایت هیجان در تماشای یک فیلم.
انسانها ، مانند تمام موجودات دیگر به دو چشم تجهیز شده اند؛ این دوچشم در کنار هم و در یک زاویه قرار دارند. این جایگذاری بدین معناست که هر چشم منطقه ی دید چشم دیگر را دارد و هردو در یک لحظه یک منطقه را میبینند. البته این منطقه ی دید اختلاف زاویه ی بسیار اندکی دارد، بطوری که وقتی با یک چشم به یک جسم نگاه کنید و بار دیگر چشم دیگر را ببندید و با دیگری همان جسم را ببینید تفاوت زاویه‌ی آن را احساس میکنید.
هرچشم اجسامی را که میبیند، بطور مجزا به مغز میرساند و مغز آنها را به یک تصویر مجزا تبدیل میکند و بهمین ترتیب تفاوتهای جزئی را به شکل چیزی بنام عمق ترجمه میکند و پس میدهد.
این تابع یک تصویر با سه بعد میسازد ؛ جسمی شامل طول ، عرض و ارتفاع.
این دانش اضافه شده بر عمق است که تصویر سه بعدی ، یا برجسته بینی را بسیار مهم جلوه میدهد.با دید برجسته (برجسته بینی) ما معمولا با دقتی بسیار زیاد ارتباط بدنمان را با دنیای اطراف درک میکنم. مخصوصا در این حالت اجسامی که به ما نزدیک میشوند و یا از ما دور میشوند را بهتر تشخیص میدهیم. دور بودن چشمان ما از هم به این معناست که ما میتوانیم اطراف یک جسم را بدون نیاز به گرداندن سرمان ببینیم. خیلی راحت میتوان فهمید که برجسته بینی از عوامل بقاست؛ یکی از نیازهای واجب ما برای دیدن همین دید برجسته است. و کاملا طبیعیست که این دید برای بعضی از اعمال ساده مانند پرتاب کردن ، گرفتن یا زدن توپ ، راندن یا پارک کردن اتومبیل یا حتی نخ کردن سوزن واجب است.
اما نباید بگوییم اینگونه کارها بدون دید سه بعدی غیر ممکن است ولی فقدان این خاصیت تمام این کارهای ساده و ابتدایی را برای ما به مشکلی اساسی تبدیل می کند.
این درست مثل کریستالی است که در بعضی از ساعتها وجود دارد و در بعضی مواقع روشن و بعضی مواقع تاریک میشوند؛ لنزهای ۳D PC Glasses هم میتوانند از شفاف به مات تبدیل شوند. به بیان دیگر ، عینکها میتوانند تصویری را که هرچشم روی تصویر میبیند کنترل کنند و با زمان بندی دقیق شما تصویر سه بعدی خارق العاده ای را روبروی خود میبینید.
هنگامیکه دید چپ آماده میشود چشم راست با عینک LCD مسدود شده و چیزی مشاهده نمیکند ، بهمین صورت وقتی که دید راست آماده میشود چشم چپ چیزی مشاهده نمیکند. البته این اتفاقات خیلی باسرعت عملی میشود ؛ همچنین که مغز نا خود آگاه دو تصویر با بهم ترکیب کرده و به یک دید برجسته تبدیل میکند. این همان اتفاقیست که وقتی ما یک فیلم را با یک پروژکتور قدیمی تماشا میکنیم و هنگام ترکیب شدن تصاویر لرزش ایجاد میشود.

اطلاعات بیشتر:
https://web.telegram.org/k/#-1092325641

ایران پاناسونیک


کلمات کلیدی: ایران پاناسونیک-تلویزیون پاناسونیک - کنترل پاناسونیک - پلاسما پاناسونیک - ال سی دی پاناسونیک - ال ای دی پاناسونیک - 4 کی پاناسونیک - 49 اینچ پاناسونیک - 55 اینچ پاناسونیک - 65 اینچ پاناسونیک -
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین