تاریخ امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 1986
بازدید دیروز: 1847
بازدید هفته: 1986
بازدید ماه: 1986
بازدید کل: 5956109
تاریخ انتشار مقاله: شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ --- ۱۲:۴۹ تعداد مشاهده: 677 بار
دسته مقاله:
مشکل نویز خط تلفن و روش بر طرف کردن نویز خط تلفن عنوان مقاله:
مدیر محتوا توسط:
مشکل نویز خط تلفن و روش بر طرف کردن نویز خط تلفن چکیده مقاله:

مشکل نویز خط تلفن و روش بر طرف کردن نویز خط تلفن


برای حل مشکل نویز خط تلفن باید به عوامل شکل گیری آن توجه کنیم. در ابتدا برای اینکه از گذاشتن زمانی بیهوده و هزینه بی مورد جلوگیری کنیم باید اطمینان حاصل کنیم مشکل نویز یا کیفیت پایین صدا مربوط به مخابرات نباشد. برای این منظور در درب ورودی ساختمان سیم ارتباطی خط تلفن خود را از سمت داخل ساختمان قطع می کنیم و یک گوشی تلفن را به دو سر سیمی که از سمت مخابرات آمده است متصل میکنیم.

دقت داشته باشیم اگر با انجام این تست هنوز مشکل نویز وجود داره پس طبیعتا باید موضع را با اعلام خرابی به مخابرات پیگیری کنیم. اگر وقتی تلفن به سیم های ورودی مخابرات متصل هست و مشکلی نداریم باید مشکل را در مسیر ارتباطی سیم های ورودی ساختمان تا پریز های تلفن درون واحد دنبال نماییم و عیب یابی کنیم.
 

نویز کابل کشی درون ساختمان

معمولا در مشکلات نویز درون ساختمان چند مشکل متداول هست که در اینجا بررسی میکنیم. چند مورد متداول که میتواند منجر با کاهش کیفیت صدا و یا افت سرعت اینترنت adsl شود را بررسی می نماییم.

مورد اول مشکل امتداد سیم های تلفن در کنار کابل برق هست که باعث نویز روی سیم تلفن می شود. پس اگر چنین موردی را مشاهده کردیم باید حتب المقدور سیم های تلفن و کابل های برق را در مسیر های متفاوتی قرار دهیم.

مورد دوم سربندی های سیم های تلفن هست که ممکنه در مسیر با یک سیم دیگر متصل شده باشد و یا در محیطی مرطوب باشد یا اتصال سیم ها به صورت کامل نباشد و تکان ها یا کشیدگیهای اندک موجب قطع و وصلی یا اختلال در صدا می شود.

مورد سوم فرسودگی کابل های تلفن درون ساختمان هست که ممکنه اثراتی مثل همشنوایی را بر روی یکدیگر داشته باشند. با توجه به توضیحات داده شده اگر یکی از این معایب را به صورت مشخص پیدا کردیم می توانیم با رفع آن مشکل را مرتفع کنیم. ولی در برخی اوقات این عیب یابی به این سادگی انجام پذیر نیست به همین جهت شاید به این جمع بندی برسیم که بهتر است کابل مخابراتی را تعویض کنیم. در چنین شرایطی در نظر داشته باشید بهتر هست به جای استفاده از کابل هایی مانند کابل آیفون از کابل مخابراتی استفاده کنیم و حتی المقدور از کابل هایی با سطح مقطع بالاتر استفاده کنیم.

اطلاعات بیشتر:
https://www.facebook.com/IranPanasonic-181084852026180
https://web.telegram.org/k/#-1092325641

ایرات پاناسونیک
 



کلمات کلیدی: ایران پاناسونیک_کس -فکس پاناسونیک - فکس پاناسونیک لیزری - فکس پااناسونیک حرارتی - فکس پاناسونیک رولی - فکس پاناسونیک بی سیم تلفن - تلفن - تلفن باسیم - تلفن بی سیم - تلفن بلوتوث - تلفن wifi تلفن پاناسونیک - تلفن بی سیم پاناسونیک - تلفن باسیم پاناسونیک شبکه های بی سیم ، شبکه های کابلی ، کیفیت سرویس (QoS ) ، فرکانس رادیویی (RF ) ، دستگاه مرکزی (AP-Access Point ) European – ETSI , Digital subscriber line – DSL ,Bacs station – Institute of Electrical and Electronics BS – IEEE , Metroplitan area net
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین