تاریخ امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 2092
بازدید دیروز: 1847
بازدید هفته: 2092
بازدید ماه: 2092
بازدید کل: 5956215
تاریخ انتشار مقاله: يکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۶ --- ۱۵:۳۷ تعداد مشاهده: 499 بار
دسته مقاله:
تلاش پاناسونيک براي توسعه سنسوري که تصاوير HDR را با يک شات به ثبت برساند عنوان مقاله:
مدیر محتوا توسط:
تلاش پاناسونيک براي توسعه سنسوري که تصاوير HDR را با يک شات به ثبت برساند چکیده مقاله:

تلاش پاناسونيک براي توسعه سنسوري که تصاوير HDR را با يک شات به ثبت برساند



 تصاوير با «دامنه ديناميکي بالا» يا همان «HDR» از لحاظ وسعت رنگ ها و دامنه نورپردازي نسبت به تصاوير معمولي از کيفيت بسيار بالاتري برخوردار هستند، اما توليد چنين تصاويري مستلزم ترکيب و پردازش چندين عکس است. حال کمپاني پاناسونيک به دنبال توليد سنسور تصويري است که تنها با يک شات قادر به ثبت تصاوير HDR باشد.
اساس اين تحقيقات توليد فيلم حساس به نوري جديد بر پايه مواد ارگانيک است که مي تواند دامنه ديناميکي وسيع تري از نور را به ثبت برساند.
سنسورهاي ارگانيک تا ۱۰ برابر اشباع نوري تصاوير را افزايش خواهند داد
سنسورهاي ارگانيک از دو لايه اصلي تشکيل خواهند يافت. يک لايه يا همان فيلم حساس به نور که طيف هاي نوري را دريافت مي کند و يک لايه شامل مدارات پيچيده که اين طيف هاي ثبت شده را به سيگنال هاي الکتريکي تبديل مي نمايد. همين ساختار دولايه سبب مي شود که عملکرد چنين سنسورهايي در نور کم محيط نيز به شکل چشمگيري بهتر باشد.
پاناسونيک قصد دارد عملکرد همين ساختار دولايه را از يکديگر مستقل نمايد تا توسعه دهندگان بتوانند اقدام به طراحي پيکسل هايي با حساسيت نوري دوگانه نمايند و از اين طريق اشباع نوري ۱۰ برابري نسبت به سنسورهاي معمول را براي آن به ارمغان بياورند.
آن طور که از گزارش ارائه شده توسط کمپاني ژاپني برداشت مي شود، امکان افزودن فيلم ارگانيک مورد بحث به عنوان يک فيلتر به سنسورهاي CMOS فعلي وجود دارد. در اين صورت توسعه دهندگان مي توانند الکترودهاي هر پيکسل را به دو ناحيه بزرگ و کوچک تقسيم کنند.
در شرايط فوق سنسور مي تواند ولتاژ اعمال شده به لايه مذکور را تغيير و از اين طريق حساسيت نوري پيسکل ها را در لحظه ثبت تصوير تغيير دهد. چنين سنسوري در ترکيب با يک شاتر گلوبال مي تواند محدوده دامنه ديناميکي تصوير را تا 120dB افزايش دهد.
کاربرد تصاوير با دامنه ديناميکي بالا به هنر عکاسي محدود نمي شود و از تکنولوژي مذکور مي توان در افزايش کارايي سامانه هاي خودران اتومبيل ها در شرايط نوري نامساعد استفاده نمود.

اطلاعات بیشتر:
https://web.telegram.org/k/#-1092325641
ایران پاناسونیک


کلمات کلیدی: پاناسونیک - ایران-PANASONIC CCD-LENZ لنزدوربین پاناسونیک- پایه دیواری دوربین پاناسونیک- برد دوربین پاناسونیک – منبع تغذیه دوربین پاناسونیک
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین