تاریخ امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 1179
بازدید دیروز: 3684
بازدید هفته: 11649
بازدید ماه: 49351
بازدید کل: 5953455
تاریخ انتشار مقاله: سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ --- ۱۲:۰۷ تعداد مشاهده: 742 بار
دسته مقاله:
اشغال نشدن خط تلفن با خط ویژه عنوان مقاله:
مدیر محتوا توسط:
اشغال نشدن خط تلفن با خط ویژه چکیده مقاله:

اشغال نشدن خط تلفن با خط ویژه

شرکت ها، رستوران ها و فروشگاه هایی که در یک زمان ممکن است چند تماس تلفنی داشته باشند، برای پاسخگویی به مشتریان ناگزیر هستند چند خط تلفن را به مشتریان معرفی نمایند تا در صورت اشغال بودن یک خط با خطوط دیگر تماس بگیرند. این راهکار دو مشکل به دنبال دارد مشکل اول سخت بودن به خاطر سپردن چند شماره برای مشتری و مشکل دوم نیاز به شماره گيري چند باره براي يافتن خط آزاد مي باشد.

حال فرض کنید در فضای رقابتی امروز مشتری با ما تماس بگیرد و شنونده بوق اشغال باشد، احتمالا بدون درنگ با رقبای ما تماس خواهد گرفت و اين مشتري را از دست خواهيم داد.  برای حل این مشکل چه راهکارهایی وجود دارد.

روتاري چيست

شركت مخابرات سرويسي را براي مشتركين فعال كرده است كه مشترك در صورتي كه چند خط تلفن در يك نقطه داشته باشد مي تواند يك خط را به عنوان سر شماره و خطوط ديگر را به عنوان زير گروه خط اول معرفي نمايد و بدين ترتيب از اشغال شدن خط تلفن جلوگيري نمايد.

نحوه كار روتاري به چه شكل مي باشد

نحوه عملكرد قابليت روتاري به اين شكل مي باشد، وقتي مشتري با شماره اي كه ما معرفي كرده ايم تماس مي گيرد در صورتيكه خط اشغال باشد به صورت خودكار تماسش به خط تلفن بعد منتقل مي گردد و با اين شرايط نه متوجه اشغالي خط مي شود نه نياز به تماس مجدد دارد.

تعريف روتاري از نظر فني

قابليت روتاري روي سوييچ ها مخابراتي معادل فيچر كد call forward busy در سانترال پاناسونيك مي باشد. به اين نحو كه در صورتيكه يك داخلي سانترال مشغول باشد تماسش به مقصد ديگري منتقل گردد.

مزاياي روتاري

اين قابليت از چند جهت بسيار مفيد است. اول آنكه ما تنها يك شماره تماس به عنوان خط ويژه به مشتريان معرفي مي كنيم در حالي كه چند تماس روي اين خط مي توانيم داشته باشيم.

دوم آنكه با هزينه بسيار كم و فقط با داشتن چند خط آنالوگ در يك نقطه مي توانيم از اشغال شدن خطوط جلوگيري كنيم.

معايب روتاري و راهکارهای رفع آن

همان طور كه مي دانيم روي خط آنالوگ شهري تنها يك تماس مي توان داشت و در عمل خط ويژه تنها قابليتي كه براي ما فراهم ميكند انتقال تماس خط مشغول به خط ديگر مي باشد. حال فرض كنيد ما به ١٠ تماس ورودي در لحظه نياز دا شته باشيم و تعدادي خط هم براي تماس خروجي نياز داشته باشيم حال براي رفع مشكل اشغالي بايد چيزي بالغ بر ٢٠ خط خريداري كنيم و درگير  فيش هاي متعدد و پيگيري هاي متعدد شويم. در اين شرايط استفاده از خط E1كه قابليت برقراري ٣٠تماس همزمان را دارند راهكاري منطقي تر مي باشد. 

مسئله ديگر اين هست كه روتاري تنها اشغالي خطوط شهري را براي ما مرتفع ميكند. براي روشن تر شدن موضوع فرض كنيد كا سه خط ورودي داريم وبا روتاري سه نفر از مشتريان با ما تماس گرفته اند ولي ما يك يا دو نفر براي پاسخگويي داريم. طبيعتا يك يا دو تماس را از دست مي دهيم يا بايد گوشي را برداريم و کاربر را منتظر بزاریم تا گفتگوی فعلی به پایان برسد.

در صورتیکه بخواهیم این مشکل را مرتفع نماییم باید از راهکارمرکز تلفن استفاده نماییم تا اشغال شدن داخلی ها نیز با این راهکار مدیریت شده و تماس مشتری را از دست ندهیم.



ایران پاناسونیک




 



کلمات کلیدی: تلفن - تلفن - تلفن باسیم - تلفن بی سیم - تلفن بلوتوث - تلفن wifi تلفن پاناسونیک - تلفن بی سیم پاناسونیک - تلفن باسیم پاناسونیک
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین