تاریخ امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  
منوی اصلی
آمار سایت
بازدید امروز: 2407
بازدید دیروز: 1847
بازدید هفته: 2407
بازدید ماه: 2407
بازدید کل: 5956530
تاریخ انتشار مقاله: سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ --- ۱۱:۴۹ تعداد مشاهده: 856 بار
دسته مقاله:
راه اندازی سانترال بیسیم پاناسونیک و voip با تلفن های دکت Dect و معمولی عنوان مقاله:
مدیر محتوا توسط:
راه اندازی سانترال بیسیم پاناسونیک و voip با تلفن های دکت Dect و معمولی چکیده مقاله:

راه اندازی سانترال بیسیم پاناسونیک و voip با تلفن های دکت Dect و معمولی

برای راه اندازی سیستم تلفنی بی سیم یا همان سانترال بیسیم دو روش اصلی وجود دارد که هر کدام هم با دو سیستم سانترال معمولی و مرکز تلفن ip قابل انجام می باشد. ما می توانیم برای استفاد ه از داخلی های بی سیم برای زمانی که میخواهیم کابل کشی در مجموعه انجام نشود هم از تلفن های بی سیم ساده به عنوان داخلی استفاده کنیم و هم از آنتن و تلفن های بی سیم دکت تفاوت های عمده این دو سیستم در فضای تحت پوشش، جای قرار گیری شارژ تلفن و قیمت می باشد که در هر یک به صورت مجزا بررسی می کنیم.
ابتدا به روش کم هزینه تر یعنی استفاده از دستگاه سانترال یا مرکز تلفن ip با تلفن های بی سیم ساده می پردازیم و مزایا و معایب این روش را مور بررسی قرار می دهیم
.برا
ی استفاده از این روش یک دستگاه سانترال متناسب با نیاز خود انتخاب می کنیم. برای نمونه یک سانترال 3 به 8 پاناسونیک می تواند انتخاب مناسبی برای شرکت هایی باشد که دارای 3 خط ورودی یا کمتر هستند و حداکثر 8 خط داخلی دارند. این دستگاه را با اتصال داخلی های تلفن بیسیم معمولی مانند TG1311 می توان مورد استفاده قرار داد. یا به طور مثال یک مرکز تلفن ip مانند UCM6104 گرند استریم را می توان با استفاده از 2 پورت FXS تعبیه شده روی آن به تلفن های بی سیم معمولی متصل نمود و بتوان از داخلی سانترال بدون سیم استفاده نمود.
این روش از نظر هزینه بسیار ارزان قیمت می باشد و بدون نیاز به تجهیزات خاصی با تلفن هایی که ارزان قیمت تر هست می توان مورد استفاده قرار داد. نقطه ضعف این روش در این هست که پایه شارژی تلفن که سیم داخلی به آن متصل می باشد باید در کنار سانترال قرار بگیرد یا هر جایی که مد نظر داریم آن را قرار دهیم باید سیم تلفن را تا آن نقطه انتقال دهیم. یا از نظر بعد فضای پوشش دهی تلفن های بی سیم از 50 متر در فضای بسته و از 300 متر در فضای باز نمی تواند فراتر برود. به همین جهت این روش برای فضاهای کوچک و جاهایی که میخواهند از تلفن داخلی بیسیم استفاده کنند و با سیم کشی تلفن تا میز کار کامند مشکلی ندارند گزینه مناسبی خواهد بود. یا برای کارگاه ها که پرسنل می توانند تلفن ها را در بخشی از کارگاه در زمان شارژ قرار دهند و در زمان نیاز تلفن مربوطه را بردارند.

استفاده از تلفن های دکت روی سانترال یا مرکز تلفن ip

در این روش اگر می خواهیم از دستگاه سانترال پاناسونیک استفاده کنیم باید از سانترال های دیجیتال به بالا استفاده کنیم و با تهیه یک آنتن دکت مانند TDA0155 یا TDA0158 استفاده نمود و از طریق داخلی های دیجیتال این آنتن های دکت را به سانترال متصل کرده و با استفاده از تلفن های دکت مانند TCA285 یا دیگر هندست های دکت پاناسونیک با آنتن ارتباط برقرار نمود. یا برای راه اندازی این سولوشن با سرور voip می توان بعد از راه اندازی سرور voip الستیکس یا دیگر سرور های voip آنتن های دکت ip که به IP Dect مشهور هستند و بر اساس مدل شان از چندین هندست پشتیبانی می کنند، استفاده نمود. در این روش آنتن دکت بر اساس ظرفیت داخلی که دارد روی سرور voip داخلی های آن رجیستر می شوند و از طرفی داخلی مورد نظر را از طریق آنتن به یکی از هندست ها اختصاص می دهیم.

این روش از نظر سولوشن بی سیم بسیار حرفه ای تر از روش قبل می باشد و قابلیت توسعه فضای پوشش دهی به آنتن به فضاهای بزرگتر با افزایش آنتن یا ریپیتر وجود دارد. قابلیت hand over باعث می شود کاربران بدون آنکه تماس تلفنی شان قطع شود از محیط پوشش دهی یک آنتن بتوانند به محیط پوشش دهی آنتن های دیگر بروند. 

افزایش برد آنتن دهی با افزایش آنتن ها و همچنین مستقل بودن شارژر هندست یا گوشی بی سیم از سیم تلفن از ویژگی های این روش می باشد. طبیعتا از نظر قیمت این روش پر هزینه تر و گران تر از روش قبل می باشد و به همین جهت شرکت هایی که نمی خواهند سیم کشی را به هر شکلی داشته باشند یا نیاز دارند فضای پوشش دهی بزرگتری داشته باشند از این روش استفاده می کنند و یا از تلفن های ip بدون سیم رومیزی استفاده می کنند که از طریق ارتباط با wifi به مرکز تلفن ip متصل می شوند. الته راهکار دکت بواسطه پهنای باند اشتراکی wifi از پایایی بیشتر و هزینه کمتری برخوردار است.



ایران پاناسونیک



کلمات کلیدی: ایران پاناسونیک_فکس -فکس پاناسونیک - فکس پاناسونیک لیزری - فکس پااناسونیک حرارتی - فکس پاناسونیک رولی - فکس پاناسونیک بی سیم تلفن - تلفن - تلفن باسیم - تلفن بی سیم - تلفن بلوتوث - تلفن wifi تلفن پاناسونیک - تلفن بی سیم پاناسونیک - تلفن باسیم پاناسونیک شبکه های بی سیم ، شبکه های کابلی ، کیفیت سرویس (QoS ) ، فرکانس رادیویی (RF ) ، دستگاه مرکزی (AP-Access Point ) سانترال آنالوگ پاناسونیک - سانترال دیجیتال پاناسونیک- سانتراon – Institute of Electrical and Electronics BS – IEEE , Metroplitan area ne
کلیه حقوق این مجموعه متعلق به وب سایت ایران پاناسونیک می باشد.
طراحی وب، سئو و پشتیبانی: توسعه فناوری اطلاعات جهان افزار نوین